کد مطلب: ۸۹۱۴۸۳

۸۰ هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

80 هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: بر اساس آخرین برآوردها از عصر شنبه گذشته تاکنون نزدیک به ۸۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان دچار حریق شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  سیدمازیار رضوی اظهار کرد: این میزان حریق در عرصه‌های جنگلی شهرستان‌های رشت، سیاهکل، آستارا، رضوانشهر، شاندرمن ماسال، رودبار، تالش، شفت، املش و لاهیجان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه حریق در عرصه‌های جنگلی یاد شده جز شهرستان تالش در سایر نقاط مهار شده‌است، اضافه کرد: این حریق‌ها با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، محیط زیست، هلال احمر و نیروهای مردمی مهار شده اما پایش برای خاموشی کامل در این عرصه‌ها ادامه دارد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: آتش سوزی در چند نقطه از عرصه های جنگلی شهرستان تالش به دلیل وزش شدید باد تا این لحظه ادامه دارد و تلاش‌ها برای مهار و اطفا این حریق ها با قوت انجام می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان صبح امروز گفته بود: در زمان حاضر حریق عرصه‌های جنگلی مناطق مختلف استان مهار شده و تنها در چهار نقطه رشت و تالش آتش‌سوزی سطحی ادامه دارد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این رابطه  گفت: ۶ خانه روستایی در ارتفاعات حویق تالش که استفاده ییلاق و قشلاق داشته اند نیز دچار حریق شدند. محمدرضا حق بین اظهار کرد: صاحبان این واحدهای مسکونی، در این فصل از سال در این واحدها سکونت نداشتند.

وی درباره آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی شهرستان تالش بیان کرد: آتش سوزی در این عرصه ها مهار شده اما تلاش های برای اطفاء کامل ادامه دارد.

دستور رئیس دادگستری استان به دادستان‌های عمومی و انقلاب برای همکاری در اطفای حریق

رئیس کل دادگستری گیلان هم امروز با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گفت: آتش‌سوزی از بعدازظهر روز شنبه در جنگل‌های مناطق حفاظت‌شده شهرستان شفت آغاز شده و در حال حاضر آتش به ۱۱ شهرستان استان سرایت کرده است.

وی تصریح کرد: دستورات قضایی لازم به دادستان‌های استان برای همکاری در خاموش‌کردن آتش صادر شده است ضمن آنکه طی ۴۸ ساعت گذشته نیروهای جنگل‌بانی به کمک هلال‌احمر، محیط‌زیست، نیروهای مردمی و هیات موتورسواری استان فعالیت‌های زیادی برای خاموش‌کردن آتش داشتند.

آتش‌سوزی سطحی در عرصه‌های جنگلی رشت و تالش ادامه دارد

بادگرم بار دیگر آتش به جان جنگل‌های گیلان انداخت

هواشناسی گیلان پیش از این اعلام کرده بود: وزش باد گرم تا امشب در استان ادامه دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.