کد مطلب: ۸۹۲۶۷۲

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

تحصیل ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس خطرآفرین

تحصیل ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس خطرآفرین

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس خطرآفرین تحصیل می‌کنند، گفت: در دولت سیزدهم ۳.۵ میلیون متر مربع به سرانه فضای آموزشی اضافه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  حمیدرضا خان محمدی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش در فرمانداری تویسرکان با بیان اینکه آینده کشور در گرو توجه به آموزش و پرورش است اظهار کرد: به این مسئله در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به گزینش معلمان با کیفیت بالا در این دولت گفت: البته هر کاری در ابتدا مشکلاتی دارد که امیدواریم با حمایت‌های همه‌جانبه مسوولان این اشکالات به حداقل برسد.

تحصیل 3.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس خطرآفرین

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس خطرآفرین تحصیل می‌کنند، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۳.۵ میلیون متر مربع به سرانه فضای آموزشی اضافه شده است.

وی گفت: آخرین حکم الحاقی مجلس در برنامه هفتم بود که با یک جهاد بالاترین رای آورد برای مباحث مقاوم‌سازی در آموزش و پرورش است که امیدواریم این موضوع مورد حمایت نمایندگان در شورای نگهبان تایید شود.

خان محمدی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه در این دولت دبستان‌های کشور با به کارگیری نیروهای ارزشی به ادبستان تبدیل شده‌اند، گفت: خدا را برای تیم آموزش و پرورش انقلابی و پای کاری که در اختیار داریم، شاکریم.

وی با تقدیر از توجه عمیق و دلسوزانه به مسائل و افزایش اعتبارات شهرستانی آموزش و پرورش توسط فرماندار گفت: این نوع نگاه‌ به آموزش و پرورش شهرستان نگاه راهبردی است و امیدواریم این موضوعات به راهبرد بلندی برسد و نخگبان در مدارس برای پیشرفت و آینده‌ای سرزمین عزیزمان تربیت شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره پروژه‌ها نیز عنوان کرد: وعده‌هایی که می‌دهیم را می‌خواهیم عملی کنیم بنابراین وعده کلان نمی‌دهیم به دلیل اینکه می‌دانیم در اعتبارات به واسطه اضافه برداشتی که از بودجه برای گندم پرداخت شد، فعلا محدودیت داریم.

500 هزار کلاس درس با 16 میلیون دانش‌آموز داریم

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار کلاس درس با  ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم تاکید کرد: از محل مولدسازی «تبدیل احسن املاک و اموال بلااستفاده» می‌توان مشکل بسیاری از پروژه‌های مسکوت نظیر پروژه مقدم تویسرکان را حل کرد حتی اگر زمین اوقافی باشد قانون برای آن مسیری را پیش‌بینی کرده است.

خان محمدی تاکید کرد: برای حل مشکل پروژه خیرساز مقدم تویسرکان باید اراده‌ای برای این موضوع شکل بگیرد و رئیس این کار در شهرستان فرماندار است، هفته گذشته نیز در آخرین ابلاغ تمام اختیارات به فرمانداران و استانداران داده شد.

وی با بیان اینکه با دو بسته می‌توان مشکل پروژه نیمه‌کاره خیرساز مقدم را از محل مولدسازی حل کرد، گفت: زمینی را در بسته رونق به کارگروه مولدسازی استان پیشنهاد دهید، اگر مصوبه آن به وزارت برسد، پیگیری می‌کنم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته اخذ مصوبه در حالت عادی یعنی پنج سال دویدن، اما اکنون یک هفته‌ای انجام می‌شود، گفت: حالت دوم برای این حل مشکل از نوع مشارکتی است.

وی بیان کرد: طی نشست خوبی که داشتیم رویکرد در پروژه‌های بنیاد برکت تغییر کرده است، این پروژه‌ها را ۵۰ درصد تعهد داده شده جلو برده می‌شود و سپس ۵۰ درصد دوم آن را آموزش و پرورش انجام می‌دهد.

خان محمدی با اشاره به بازدید از یک استخر نیمه‌کاره در مدرسه گفت: به این گونه استخر‌ها اگر پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته باشد، اعتبار داده می‌شود.

وی افزود: تقریبا ۳۴ استخر در این دولت در مناطقی که واقعا نیاز بوده، تکمیل شده است، بنابراین تا پایان یافتن پروژه‌های بالای ۶۰ درصد نمی‌‌توانیم اعتبار تخصیص دهیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک سال در میان معمولا سهمیه آسفالت داده می‌شود اما با توجه به بازدیدی که داشتیم معادل سال گذشته به آموزش و پرورش تویسرکان آسفالت با مصوبه قرارگاه عدالت آموزشی تخصیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات در قالب طرح شهید عرب برای ۱۱ مدرسه البته با اولویت مدارس پرجمعیت انجام شود گفت: مبلغ ۵ میلیارد تومان هم برای بحث تجهیزات شهرستان اختصاص داده می‌شود.

خان محمدی با تاکید بر اینکه تا سقف ۱۱ میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش این منطقه اضافه می‌کنیم بیان کرد: از زمانی که مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری بیشتر در اختیار بنده قرار گرفته، مصوبات را بیشتر برای دانش‌آموزان استثنایی، هنرستان‌ها، اردوگاه‌ها و اماکن ورزشی قرار داده‌ایم.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.