فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۴۳۹۰

معاون وزیر کشور خبر داد:

دستگیری پشتیبانان عوامل انفجار تروریستی کرمان در ۵ استان / هر دو عملیات انتحاری بوده است

دستگیری پشتیبانان عوامل انفجار تروریستی کرمان در ۵ استان / هر دو عملیات انتحاری بوده است

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی آمارهای ضد و نقیض درباره آمار شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان گفت: تا این زمان جمع کل شهدای این حادثه به ۸۹ نفر رسیده که ۴۵ شهید از شهر کرمان، ۴۰ شهید از سایر شهرهای استان کرمان، ۱ شهید از مشهد و ۱ شهید هم از تهران است، دو نفر از شهدا هم در حال بررسی است که از کدام شهرها هستند که در مجموع ۸۹ نفر شهید شده اند که ۱۲ نفر اتباع افغانستانی هستند که آنها نیز جزیی از آمار شهرهای گفته شده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجید میراحمدی، معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی آمارهای ضد و نقیض درباره آمار شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان گفت: تا این زمان جمع کل شهدای این حادثه به ۸۹ نفر رسیده که ۴۵ شهید از شهر کرمان، ۴۰ شهید از سایر شهرهای استان کرمان، ۱ شهید از مشهد و ۱ شهید هم از تهران است، دو نفر از شهدا هم در حال بررسی است که از کدام شهرها هستند که در مجموع ۸۹ نفر شهید شده اند که ۱۲ نفر اتباع افغانستانی هستند که آنها نیز جزیی از آمار شهرهای گفته شده هستند.

28 نفر از شهدای حادثه کرمان زیر 18 سال هستند

وی ادامه داد: از مجموع شهدا افراد زیر ۱۸ سال ۳۰ نفر و افراد زیر ۱۰ سال هم ۹ نفر هستند و در کل ۲۸ نفر از شهدا زیر ۱۸ سال هستند.

میراحمدی تاکید کرد: ۳۶ نفر از شهدا از بانوان و ۵۳ نفر هم از مردان هستند.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: تعداد انگشت شماری از افراد مجروح شده هم به دستگاه‌های پزشکی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و احتمال دارد تعداد کمی نیز به شهدا اضافه شود.

معاون امنیتی وزارت کشور یادآور شد: بقایای اجساد دو نفر از تروریست‌ها که مربوط به قسمت کمر به پایین آنهاست به دست آمده و محرز و قطعی شده که هر دو عملیات انتحاری بوده است.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: افراد مختلفی را سربازان گمنام امام زمان در پنج شهر و پنج استان دستگیر کرده‌اند که این عوامل، عوامل پشتیبان و مرتبط با این حادثه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ‌در ساعات آینده گزارش مشروح آن توسط دستگاه‌های امنیتی اعلام می‌شود. ‌

وزیر کشور نیز پیش از این گفته بود که نیروهای امنیتی ایران به سرنخ‌های خوبی از ‌عوامل انفجار تروریستی کرمان دست یافتند و چند مظنون دستگیر شدند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.