کد مطلب: ۸۹۴۵۴۳

پدیده عجیبی به نام «کشیدن سیگار از جیب مردم»

پدیده عجیبی به نام «کشیدن سیگار از جیب مردم»

حدود نیمی از حقوق مالکانه شرکت دخانیات به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد منتقل شد و این شرکت حالا ازجمله سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  حدود ۵۵ درصد از حقوق مالکانه شرکت دخانیات به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد منتقل شد و این شرکت حالا ازجمله سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی فولاد است.

صندوقی که براساس آمارهای بودجه کل کشور، در سال ۱۴۰۲ حدود ۹.۷ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور صرف کمک به پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان آن شده است. به‌عبارتی شاید اگر سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی فولاد بازدهی مناسبی داشت، امروز این ۹.۷ هزار میلیارد تومان صرف کمک به نیازمندان، تامین دارو اقشار خاص، صرف هزینه مدارس مناطق کمتربرخوردار و محروم و مسائل ضروری‌تر کشور می‌شد.

علاوه بر اینکه بخشی از سهام شرکت مربوط به تامین اجتماعی (در اختیار بانک رفاه) و بخشی نیز در اختیار شرکت‌های سهام عدالت بوده که هزینه‌کرد این بخش‌ها از جیب مردم حساب می‌شود، زیان‌دهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی و تامین زیان از بودجه عمومی هم عملا «کشیدن سیگار از جیب مردم» است.

منبع : روزنامه فرهیختگان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.