کد مطلب: ۸۹۶۳۲۱

قاچاقچیان برای فرار از جریمه گوسفندهای زنده را به دریا ریختند

قاچاقچیان برای فرار از جریمه گوسفندهای زنده را به دریا ریختند

قاچاقچیان دام در قشم هنگام انتقال چندین راس دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس، در عملیات تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی در اقدامی تاسف برانگیز همه گوسفندها را به دریا ریختند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اجساد این حیوانات پس از غرق شدن در دریا توسط امواج به سواحل جنوبی جزیره قشم آورده شده است.

علت قاچاق این حیوانات به کشورهای حوزه خلیج فارس این است که مردم این کشورها گوشت دام های ایرانی را مرغوب تر می دانند و بهای بیشتری برای خرید آنها پرداخت می کنند که این امر موجب می شود تا بسیاری از افراد، محموله های ۱۰ تا ۱۵ راس دام زنده را در قایق های کوچک به سمت کشورهای عربی قاچاق کنند.

در این میان دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

نکته تاسف برانگیز قاچاقچیان آنجاست که آنان هنگام تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی، دام ها را برای فرار از جرایم نقدی، به درون دریا می اندازند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸.۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹.۲۹ درجه است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وطن دوست

    قاچاق دام خصوصا بره وکهره در چند سال اخیردرجنوب بی سابقه است که پیامد آن گرانی گوشت و کمبود شدید بره وکهره است دولت محترم با اشراف بر پاسگاههای بین جاده ایی اگر خواهان کنترل قاچاق است به راحتی می تواند جلو قاچاق را بگیردمسیرهای قاچاق کاملا مشخص و واضح است یکی از این مسیرها شهرستان لامرد به سمت شهرستان بستک تا شهرستان خمیر است که روزانه دهها خودرو در حال جابجایی بره وکهره هستند

  • ناشناس

    این خبرها قلب هرانسانی رو بدرد میاره .تا کی بی مدیریتی .