کد مطلب: ۸۹۶۳۵۹

آخرین جزئیات از وضعیت معتکفان مسموم شده سمنان

آخرین جزئیات از وضعیت معتکفان مسموم شده سمنان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود اعلام کرد حال عمومی 31 نفر از معتکفان روستای فرومد میامی که براثر گازگرفتگی دچار مسمومیت شده بودند، رضایت‌بخش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، زهره صالح نساج، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود روز پنجشنبه افزود: حادثه مسمومیت اعتکاف کنندگان روستای فرومد میامی بر اثر استنشاق گاز CO2 ناشی از احتراق نامناسب بخاری مسجد صاحب الزمان(عج) رخ داد.

وی با بیان اینکه حال عمومی ۲ نوجوان و سه بزرگسالی که به وسیله اورژانس هواپیمایی به بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود انتقال یافته بودند، خوب و تحت کنترل است، ابراز کرد: حال عمومی سه نفر از مسموم شدگانی که به بیمارستان امام رضا(ع) میامی اعزام شده بودند نیز رضایت بخش است.

صالح نساج با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت هشت و ۱۷ صبح امروز رخ داد، اظهار کرد: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما تعداد زیادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی دچار مسمومیت و فوت با گاز مونوکسیدکربن می‌شوند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی و همچنین اطمینان از باز بودن مسیر لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد را به جِد رعایت کنند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

روستای فرومد در ۱۰۵ کیلومتری شمال شرقی میامی و ۱۶۵ کیلومتری شهر شاهرود و در شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان قرار دارد.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.