خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۲۳۱

سفیر عربستا در تهران مطرح کرد

توسعه گردشگری میان ایران و عربستان

توسعه گردشگری میان ایران و عربستان

سفیر عربستا در تهران گفت: ایران و عربستان دو کشور همسایه و برادر هستند که ظرفیت‌های فراوانی دارند و همین ظرفیت‌ها می‌تواند فرصتی برای رونق گردشگری بین دو کشور باشد و از طریق دفاتر خدمات مسافرتی آمادگی داریم گردشگری بین دو کشور را توسعه دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،  از چند ماه پیش که روابط سیاسی ایران و عربستان احیا شده است، توسعه روابط گردشگری میان دو کشور در دستور کار قرار گرفته است،حالا زمان سفر فرا رسیده است فصل جدیدی از روابط فرهنگی و گردشگری و سفر گردشگرانی از دو ملت در دو سوی خلیج فارس؛ دو کشور همسایه با تاریخ و دین مشترک. گردشگران عربستان در شهرهای زیبا و مناطق جذاب گردشگری ایران، و سفر ایرانیان جدای از سفر حج و زیارت به شهرهای دیدنی سرزمین حجاز.

چند ماه پیش مریم جلالی معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ریاض در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری با مسئولان گردشگری عربستان سعودی دیدار و گفت وگو کرد، همان زمان سیدعزت الله ضرغامی که برای شرکت در بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به سمرقند در ازبکستان سفر کرده بود با احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان دیدار و درباره توسعه گردشگری دو کشور گفت‌وگو کرد، گفت‌وگویی پیرامون امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حوزه گرشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی.

 الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی نیز ضمن پیشنهاد امضاء تفاهم‌نامه همکاری گردشگری با ایران گفت: تمایل داریم تعداد بیشتری از ایرانیان به عربستان سفر کنند و متقابلا از عربستان گردشگرانی به ایران بیایند.

وزیر میراث فرهنگی کشورمان بارها تاکیرد کرده «علاقه‌مندیم با عربستان لغو روادید انجام دهیم، از وزیر گردشگری آنها دعوت کردم به ایران سفر کند، پیشنهاد تسهیل سفر میان دو کشور را داده ایم آنها هم استقبال کرده اند، قرار شد تفاهم نامه ای تنظیم کنیم، کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع هستند.»

برای توسعه گردشگری عربستان و ایران آمادگی داریم

عبدالله بن سعود العنزی روز -شنبه ۱۴ بهمن- در دیدار با سیدعزت‌الله ضرغامی که در دفتر وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: ایران و عربستان دو کشور همسایه و برادر هستند که ظرفیت‌های فراوانی دارند و همین ظرفیت‌ها می‌تواند فرصتی برای رونق گردشگری بین دو کشور باشد و از طریق دفاتر خدمات مسافرتی آمادگی داریم گردشگری بین دو کشور را توسعه دهیم.

وی با توجه به اهمیت روابط بین کشورایران و عربستان افزود: به قم سفر کردیم و اماکن زیارتی و تاریخی قم را دیدیم و هیچ مشکلی وجود نداشت. نسبت به همکاری‌های گردشگری خوشبین هستیم و آینده روشنی خواهیم داشت.

سفیر عربستان در تهران حوزه گردشگری را بسیار مهم عنوان کرد، گفت: گردشگری یکی از اهرم‌هایی است که می‌تواند باعث رونق اقتصادی هر کشور شود. روابط تهران - ریاض در مسیر درست و در سایه دستورات رهبران دو کشور مسیر خوبی را طی می‌کند.

ویزای چند سفره عربستان برای گردشگران

سعود العنزی گفت: عربستان تسهیلاتی را برای گردشگران در زمینه ویزای گردشگری چندسفره در نظر گرفته‌ است، حوزه گردشگری در چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان اولویت بالایی دارد. تسهیلات زیادی در عربستان برای گردشگران تخصیص داده شده است، که تا سال ۲۰۳۰ سالانه میزبان ۱۰۰ میلیون گردشگر باشیم.

وی اظهار داشت: ما در عربستان مولفه‌های مختلفی را برای رونق گردشگری داریم. کشوری صاحب تمدن هستیم و تنوع بسیار خوب فرهنگی، تمدنی و میراث‌فرهنگی ارزشمندی را داریم و هر منطقه تاریخ و تمدن ویژه خود را دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.