کد مطلب: ۸۹۷۷۶۶

آتش سوزی جنگل طبرسو در کلاردشت

آتش سوزی جنگل طبرسو در کلاردشت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر از وقوع یک مورد آتش سوزی در جنگل کلاردشت در منطقه طبرسو خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  مهرداد خزایی‌پول افزود: این آتش سوزی حدود یکساعت گذشته با گزارش مردمی به ستاد مدیریت بحران شهرستان مخابره شده و کارکنان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای مردمی، امدادگران هلال احمر و شهرداری، بسیج و سپاه هم اکنون در محل وقوع آتش سوزی جنگل حوالی روستای طبرسو در کلاردشت مشغول مهار آتش هستند.

وی با اشاره به گرم شدن چند روز اخیر دمای هوا و پایداری شرایط مساعد جوی تا هفته آینده و همچنین ورود مسافران به استان در تعطیلات پیش رو، خاطرنشان کرد: عامل انسانی علت این آتش سوزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از مسافران و گردشگران در طبیعت خواست، پس از بر افروختن آتش برای پخت غذا پس از ترک عرصه های طبیعی از خاموش کردن آتش غفلت نکنند.

حدود ۵۵ هزارو ۶۶۰ هکتاراز اراضی ملی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت قرار دارد و بیشترین گونه های ارزشمند این منطقه از نوع انجیری، راش و ممرز است.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.