حجم ویدیو: ۸.۴۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

یک میلیون تجرد قطعی در ایران تا ۸ سال دیگر

آمار تجرد قطعی در ایران، در سال ۱۳۹۵، حدود ۸۰ هزار نفر بود. حالا مرکز پژوهش‌های مجلس نوشته است که در سال ۱۴۱۰، کشور با بیش از یک میلیون تجرد قطعی مواجه می‌شود. یعنی تا هشت سال دیگر!

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از چالش‌های مهم سالمندی، تجرد قطعی آنهاست. بنا بر آخرین آمار سرشماری، در سال 1395 آمار تجرد قطعی در ایران حدود 80 هزار نفر بود. حالا مرکز پژوهش‌های مجلس نوشته است که در سال 1410، کشور با بیش از یک میلیون تجرد قطعی مواجه می‌شود. یعنی تا هشت سال دیگر!

تجرد قطعی به این معناست که افراد ازدواج نکرده‌اند و مجرد مانده‌اند. حالا این تجرد یا اجباری است یا اختیاری. تجرد اجباری به این معناست که فرد به دلایلی ازجمله مراقبت از خانواده خود یا وضعیت اقتصادی قید ازدواج را بزند.

تنهازیستی سالمندان با تجرد قطعی آنها معنایی متفاوت دارد. سالمندانی هستند که ازدواج کرده‌اند، صاحب فرزند هم هستند، اما تنها زندگی می‌کنند. تجرد قطعی اما یعنی دیگر فرد جانشینی برای خود ندارد.

با ورود افراد به دوره تجرد قطعی، بحران سالمندی در ایران شکل و شمایل دیگری پیدا می‌کند. در چنین شرایطی دولت هم در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شود.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.