خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۵۴۵

٨ درصد تلفات تصادفات مربوط به راه های روستایی است

٨ درصد تلفات تصادفات مربوط به راه های روستایی است

رییس پلیس راهور گفت: نقاط جدید حادثه خیز را احصا کرده‌ایم چه این نقاط در کمیسیون ایمنی راه‌ها ثبت شود یا نشود برای پلیس فرق ندارد و ما معتقدیم این نقاط باید اصلاح شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار حسن مومنی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی با بیان اینکه در بحث منابع نمی‌توانیم معجزه کنیم، اظهار داشت: اعتبارات و امکانات محدود اما کار نامحدود است و اگر در استان‌ها به طور متمرکز عمل نکنیم قطعا نمی‌توانیم به هدف کاهش تصادفات برسیم و باید ظرفیت‌های استانی متمرکز شوند تا به هدف کاهش تصادفات برسیم.

وی ادامه داد: هیچ یک از دستگاه‌ها درباره تصادفات نظر جداگانه‌ای ندارند و امروز تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی نظر و تفکر  واحدی درباره تصادفات دارند و اینکه راضی نیستیم حتی یک قطره خون از بینی مردم ناشی از تصادفات ریخته شود.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه هیچ اختلافی بین پلیس و راهداری را نمی‌پذیریم، گفت: خوشبختانه هماهنگی و تعامل بین راهداری و پلیس در تمام استانها وجود دارد.

سردار مومنی درباره آمادگی پلیس برای سفرهای نوروزی و تداخل آن با ماه رمضان تاکید کرد: به دلیل تداخل عید نوروز و ماه امسال احتمال دارد که تردد شبانه بیشتر شود از این باید برای این تغییر الگوی مسافران برنامه ریزی داشته باشیم و براساس آن گشت شبانه بیشتر خواهد شد و باید از ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده را کنیم.

وی ادامه داد: بین دو روش کتازلسنتی و نوین هیچ حق انتخابی نداریم و باید روش نوین را برای حفظ ایمنی مردم در سفرها را انتخاب کنیم. استفاده از دوربین جاده‌ای یکی از راه‌های بکارگیری روش گ‌های نوین است اما در استفاده حداکثری از دوربین‌ها مشکل داریم و در موردی نباید دوربین غیرفعال در مسیرها داشته باشیم.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استانی حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: سامانه سپهتن پس از تغییرات هنوز به فعالیت صد درصدی نرسیده است و باید کنترلهای بیشتری داشته باشیم. باید جلوی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی که دچار عیب و ایراد هستند از پایانه گرفته شود و قطعا جلوی پاسگاه نمی‌توان جلوی تردد آنها را گرفت.

وی با بیان اینکه ٨ درصد جانباختگان تصادفات  متعلق به راه های روستایی هستند،  اظهار داشت : نقاط جدید حادثه خیز را احصا کرده‌ایم چه این نقاط در کمیسیون ایمنی راه‌ها ثبت شود یا نشود برای پلیس فرق ندارد و ما معتقدیم این نقاط باید اصلاح شوند. هر چند تا سفرهای نوروزی امکان رفع آن وجود ندارد اما امکان آشکارسازی آنها وجود دارد.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.