خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۷۹۷

گیاه بومادران چه خواصی دارد؟

گیاه بومادران چه خواصی دارد؟

بومادران نه تنها به دلیل خواص درمانی‌اش مورد توجه قرار گرفته، بلکه برگ و گل آن نیز به عنوان مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش تجارت‌نیوز، بومادران، گیاه با قدمتی بسیار زیاد است که به دوران نبرد تروآ برمی‌گردد.

نام لاتین آن، Achillea، از اسم آشیل، قهرمان افسانه‌ای یونانی الهام گرفته شده است. این گیاه علفی که متعلق به تیره کاسنیان می‌باشد، در ایران به ویژه گونه بومادران هزار برگ یا معمولی بیشتر شناخته شده است.

مهم ترین خواص بومادران عبارت‌اند از: 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

درمان معده درد

تنظیم سیکل قاعدگی

درمان زخم‌های معده

درمان طبیعی برای اسهال

تقویت کبد و آزادسازی صفرا

کاهش دردهای قاعدگی

دفع چربی‌های اضافی کبد

کاهش التهاب و ورم بواسیر

جوان‌سازی پوست صورت

کاهش علائم سرفه، عطسه و تب

ترمیم زخم‌ها و کاهش قرمزی پوست

بومادران نه تنها به دلیل خواص درمانی‌اش مورد توجه قرار گرفته، بلکه برگ و گل آن نیز به عنوان مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ساقه‌های این گیاه نیز برای درمان‌های موضعی بهره‌برداری می‌شود. مصرف این گیاه در قالب چای و دم‌نوش، روغن، عرق و حتی پودر خشک به عنوان ادویه متداول است.

فلاونوئیدهای موجود در بومادران باعث ایجاد خاصیت ضد اسپاسم و ضد درد در این گیاه می‌شود. این خواص به بهبود عملکرد گوارشی کمک می‌کند و معده‌درد را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بومادران به عنوان یک درمان طبیعی برای اسهال نیز معرفی شده است.

بومادران با خواص ضد میکروبی و ادرارآورش، به تقویت کبد و آزادسازی صفرا در بدن کمک می‌کند. نوشیدنی‌های حاوی این گیاه، مانند دم‌نوش بومادران، می‌توانند به دفع چربی‌های اضافی کبد کمک کنند. با افزایش دفعات ادرار، سموم و مواد زائد بدن به راحتی دفع می‌شوند.

چای بومادران با تأثیرات آرام‌بخشی‌اش بر ماهیچه‌های رحم، می‌تواند در کاهش دردهای قاعدگی و گرفتگی‌های مرتبط با آن مفید باشد. همچنین، این گیاه با تحریک رحم، سیکل قاعدگی را تنظیم می‌کند.

 

منبع : عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.