خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۰۳۹۷

اعلام نتایج اولیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۶ تیر ماه

اعلام نتایج اولیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۶ تیر ماه

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از اعلام نتایج اولیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم در روز شنبه - ۱۶ تیرماه - خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن زارعی درباره آخرین وضعیت تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۲۰ تیر اعلام نتیجه قطعی امتحانات نهایی پایه دوازهم صورت می‌گیرد.

وی افزود: توزیع تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی دروس بین استان‌ها انجام و خوشه‌ای از دروس بین چند استان توزیع شده است که روی آن متمرکز هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دبیرخانه‌های راهبری کشوری در استان‌ها به دلیل حضور بیشتر متخصصان، تصحیح سوم اوراق امتحانی را برعهده دارند و همچنین تاکید کردیم که از همکاران خبره‌تر برای تصحیح سوم استفاده شود.

زارعی یادآور شد: روز شنبه - ۱۶ تیرماه - کارنامه دانش آموزان پایه دوازدهم که حاوی نتیجه اولیه است، اعلام می‌شود و پس از مشاهده در صورت اعتراض و درخواست بررسی مجدد سه روز فرصت دارند.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان اعلام کرد: اگر درخواست بررسی مجدد برگه‌های امتحان نهایی خود را ارائه می‌دهید، با این آگاهی باشد که ممکن است نمره کاهش یا افزایش داشته باشد و یا ممکن است که همان نمره قبلی ثبت شود، بنابراین صرفا انتظار افزایش نمره را نداشته باشید.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: پس از ثبت اعتراض دانش آموزان برگه‌ امتحان نهایی برای تصحیح چهارم ارسال می‌شود و معلمی جدید این کار را انجام می‌دهد و نظر او به عنوان نظر نهایی پذیرفته خواهد شد و قابل بررسی مجدد نیست.

زارعی ادامه داد: توصیه ما به استان‌ها این بود که مصحح چهارم را از میان معلمان خبره و گروه‌های آزمایشی انتخاب کنند، پس از اعلام نمره اعتراض دانش آموزان، نمره جدید بلافاصله به فرد اعلام می‌شود و دیگر نیازی نیست تا اعلام نتیجه قطعی در روز ۲۰ تیر منتظر بماند.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم به افرادی که اعتراض کرده‌اند، پیام دهیم و بگوییم که نمره جدید آنها اعلام شده و برای مشاهده اقدام کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره تصحیح اوراق پایه‌های دهم و یازدهم مطرح کرد: برگه‌ها در حال تصحیح است و همین فرآیند پایه دوازدهم برای این ۲ پایه هم انجام می‌شود.

زارعی درباره آمار تقلب در خرداد ۱۴۰۳ گفت: هزار و ۸۰۰ پرونده به هیات بدوی اعلام شده است و برخی تقلب‌ها مانند همراه داشتن جزوه، یادداشت و نگاه به برگه کنار دستی یا موضوعات مهم‌تر مانند انتشار سوالات است که ۴۲ نفر بودند و همگی هم شناسایی شدند و هیات تخلفات برای صدور رای این افراد، آرا سنگین مانند از سه تا ۱۰ سال محرومیت در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، آزمون‌های نهایی خرداد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه بر اساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار بود از ۳۰ اردیبهشت آغاز شود اما پس از چند روز تاخیر، از روز پنجم خرداد با حضور حدود ۲ میلیون داوطلب کلید خورد و برای پایه دهم و دوازهم تا پایان خرداد و پایه یازدهم تا چهارم تیر ادامه داشت.

امسال امتحانات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه و دروس ریاضی و علوم پایه ششم و علوم، ریاضی و فارسی پایه نهم متوسطه به صورت نهایی برگزار شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.