خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۱۸۳

آخرین جزییات پرونده مفقود شدن کودک سه ساله در پارک شهر/ تاثیر حاشیه نشینی بر وقوع جرم

آخرین جزییات پرونده مفقود شدن کودک سه ساله در پارک شهر/ تاثیر حاشیه نشینی بر وقوع جرم

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره پرونده مفقودی کودک سه سال و نیمه در پارک شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره تاثیر حاشیه نشینی بر وقوع جرم گفت: حاشیه نشینی متاسفانه باعث می شود که مجرمان به ویژه سارقان با توجه به اینکه قیمت در این مناطق پایین تر است و همچنین دسترسی راحت تر به راه های خروجی شهر، منازلی را به صورت ماهیانه یا هفتگی اجاره کنند و اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند و بعد هم از این مناطق به جای دیگر بروند.

وی ادامه داد: البته پلیس با طرح هایی که در حال اجرا دارد از جمله موضوع پابندهای الکترونیک و اشراف اطلاعاتی این افراد را کنترل می کند، اما حاشیه نشینی باعث شده که این افراد از آن سوءاستفاده می کنند البته باید تلاش کنیم تا هم مردم و هم مسئولان نکات ایمنی را در بحث پیشگیری از سرقت رعایت کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح های مقابله با موبایل قاپی در تهران گفت: باتوجه به اینکه موضوع مقابله با سرقت از اولویت ها و مطالبات مردم است همکاران من در تهران بزرگ برابر تدابیر سردار فرماندهی تهران بزرگ، این موضوع را در دستور کار قرار داده و گشت های پیشگیری و آگاهی و همکارانی که در حوزه سرقت فعالیت می کنند، اولویت خود را بر این قرار داده اند که در ابتدا از وقوع سرقت پیشگیری کنند و سرقتی اتفاق نیفتد و اگر هم اتفاق افتاد در کمترین زمان ممکن آن سرقت کشف شود.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: همچنین تلاش همکاران من این است که اموال مسروقه در کوتاه ترین زمان کشف و به مردم عودت داده شود و رضایتمندی مردم از این طریق حاصل شود توفیقات خوبی هم به لطف خدا حاصل شده است. اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها یکی از این طرح هایی است که از اقدامات پیشگیرانه ما در سرقت است، تعداد زیادی از سرقت ها توسط همین معتادان متجاهر انجام می شد، اما الان این افراد توسط پلیس نگهداری می شوند و برای آنها کار ایجاد شده است و بعد از این که درمان شدند و حرفه ای آموختند این افراد به جامعه باز می گردند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: البته همه سرقت ها برای ما اهمیت دارد اما سرقت های خشن در اولویت اصلی هستند، چراکه سرقت هایی که به صورت خشن سرقت هستند، هر لحظه ممکن است به مردم آسیب وارد کنند و بنابراین ما تلاش می کنیم در کمترین زمان ممکن این افراد را شناسایی کنیم و در صحنه نیز با این افراد برخورد می کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره آخرین بررسی ها درباره کودک سه سال و نیمه ای که در پارک شهر مفقود شده است، گفت: ما فیلمی دال بر اینکه این بچه دزدیده شده باشد نداریم و در حال پیگیری هستیم و انشالله هر چه سریعتر به نتیجه برسیم و به محض پیدایش این کودک حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.