فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۶۳۵

خبر مهم سازمان حمل و نقل کشور برای زائران اربعین/واردات ۲۰۰ دستگاه اتوبوس قطعی شد؟

خبر مهم سازمان حمل و نقل کشور برای زائران اربعین/واردات ۲۰۰ دستگاه اتوبوس قطعی شد؟

همزمان باآغاز فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین،رییس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور از احتمال واردات ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش‌از آغاز سفرهای اربعین خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

در هفته جاری جزئیات زیادی در خصوص نحوه برگزاری مراسم اربعین امسال منتشر شد، از آغاز فروش حضوری و غیر حضوری ارز اربعین در پلتفرم ها گرفته تا برگزاری جلسه ستاد اربعین با حضور مهردادبذرپاش و معاونان امنیتی و انتظامی وزارت کشور که جهت برنامه ریزی برای اعزام زائران،برگزار شد .

در این جلسه هادیانفر، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین بخش برگزاری مراسم اربعین را موضوع حمل‌ونقل دانست .وی با پیش‌بینی افزایش حدود ۱۵ درصدی زائران اعلام کرد: بالغ بر ۴.۶ میلیون مسافر در اربعین امسال  از ۶ مرز زمینی و مرز هوایی تردد خواهند داشت و اقدامات لازم برای ارائه هر چه دقیق‌تر خدمات حمل‌ونقل به این عزیزان در حال انجام است.

این در حالیکه که امروز رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اقدامات جهت رفاه حال زائران از احتمال واردات اتوبوس، پیش از آغار سفرهای اربعین خبر داد.

احتمال واردات 200 دستگاه اتوبوس قبل از سفر های اربعین

علیرضا احمدی فینی رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص چرایی عدم واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس، گفت: در راستای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس در تاریخ (۱۷ مهر ماه) آئین نامه اجرایی ابلاغ شد؛ بنا بود تا طبق مصوبه هیأت وزیران صادر کرده بودند، روند تأیید و تشخیص در سازمان راهدار طی شود.

وی با اشاره به اینکه مراحلی که در راستای واردات اتوبوس برعهده سازمان راهداری بود، تمام انجام شده گفت: برخی از شرکت‌های مربوطه در مراحل تخصیص ارز برای واردات هستند و تا به امروز ۲۲ دستگاه ناوگان اتوبوس از دو هزار دستگاه تصویب شده از گمرکات کشور ترخیص شده و ۱۵۰ دستگاه دیگر در مراحل نهایی ثبت سفارش هستند.

  مرحله تاییدیه فنی اتوبوس‌های وارداتی برعهده سازمان راهداری است که این سازمان مراحل تاییدیه فنی ۲ هزار دستگاه را طی کرده و به وزارت صمت اعلام شده است اما سال گذشته در فرآیند واردات اتوبوس‌ها، دستگاه‌های مربوطه اقداماتی انجام ندادند به همین دلیل این وعده به ثمر ننشست.این مقام صنفی در ادامه تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود با همکاری ارگان‌های مربوطه تا پیش‌از آغاز سفرهای اربعین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از گمرکات کشور ترخیص شود.

نرخ مصوب بلیت‌های اتوبوس اربعین اعلام شد

 مهدی قلی زاد سخنگوی ستاد اربعین سازمان راهداری روز گذشته از آغاز فروش بلیت اتوبوس های اربعین خبر داد و نرخ مصوب این بلیت ها را به شرح زیر اعلام کرد : قیمت بلیت اتوبوس ۲۵ نفره از تهران تا ۱۵ شهریور ماه با تصویب ستاد مرکزی اربعین، تا پایانه مهران ۹۵۰، خسروی ۸۷۵، چذابه ۹۹۰، شلمچه و باشماق ۹۹۵ و تا تمَرچین ۸۴۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: قیمت بلیت اتوبوس‌های ۴۴ نفره تا مهران ۵۶۵، خسروی ۵۴۰، چذابه ۵۸۵، شلمچه ۶۰۰، تمرچین ۵۰۰ و تا مرز باشماق نیز ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.