فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۳۳۴

پیک بازگشت زائران اربعین چه روزی است؟

 پیک بازگشت زائران اربعین چه روزی است؟

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها گفت: جمعه پیک بازگشت زائران خواهد بود و تا آخر هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت نیوز،

محمدحسین آجیلیان در نشست خبری با بیان اینکه امسال اولین سالی بود که در شرکت فرودگاه های کشور ستاد اربعین تشکیل و دستورالعملی برای آن تنظیم شد، اظهار کرد: ۳۳ فرودگاه  کشور آمادگی پرواز اربعین را داشتند که از این تعداد ۲۷ فرودگاه مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی دریافت کردند.

وی افزود: بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور برای پروازهای اربعین تعیین شد تا بلیت‌ها کنترل و شرایط مسافران ارزیابی شود. البته عملیات اعزام مسافر از ۱۶مرداد آغاز شد و تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه اقدامات فرهنگی خوبی در فرودگاه های کشور در این ایام رقم خورد، افزود: کار اربعین کار مردمی بوده و کار دولتی نیست. به همین دلیل همه پای کار آمدند. از فرودگاه هایی که انجام عملیات دارند بازدید و نقایص برطرف شد. تا کیفیت خدمات افزایش و ایستایی مسافران کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما انجام پرواز ایمن با رعایت استانداردها است، اظهار کرد: در برخی فرودگاه ها تاخیراتی وجود دارد که ممکن است به دلیل شرایط جوی یا وضعیت ناوگان باشد ولی به طور کل گزارش های دریافتی از مردم نشان می دهد که رضایت در این بخش حاصل شده است.

آجیلیان در ادامه گفت: از فرودگاه های اردبیل، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، شیراز، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد،مهرآباد، همدان، یزد و لارستان تا کنون در ایام اربعین پرواز انجام شده است.

وی عنوان کرد: از جمعه پیک بازگشت زائران شروع خواهد شد و تا آخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه  ۱۷شرکت هواپیمایی داخلی و ۲ شرکت خارجی پروازهای اربعین را انجام داده اند، گفت:نجف بیشترین تعداد پرواز را به خود اختصاص داده است و بعد از آن بغداد و بصره در جایگاه های بعدی هستند.از ۲۴ مرداد تا روز گذشته تعداد ۷۱ پروازبه نجف، ۲۷ پرواز به بغداد و ۲پرواز به بصره از ۱۷فرودگاه کشور انجام شده است.

به گفته وی، حمل ونقل ترکیبی نیز پیش بینی شده است؛ به طوری که مسافران به ۴ فرودگاه غرب کشور بیایند و بعد از آن با سایر وسایل حمل و نقلی  به عراق بروند.

وی همچین افزود: بیشترین میزان مسافر از فرودگاه مشهد و کمترین میزان از بوشهر بوده است.

آجیلیان افزود: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۱۶هزارو ۷۵۲ زائر از فرودگاه های کشور اعزام شدند و ۱۰هزار و ۶۸۲ زائر نیز به کشور بازگشته اند. رشد خدمات فرودگاه ها افزایش یافته و کمترین ایستایی زائران را در فرودگاه ها داریم.

وی همچنین افزود: به مردم توصیه می کنیم که بلیت رفت و برگشت را از سایت ها تهیه کنند زیرا فرودگاه محل تهیه بلیت نیست. همچنین اگر زائران زودتر به کشور بازگردند به زمان اوج بازگشت نمی خورند راحت تر سفر آنها انجام خواهد شد.

رییس ستاد اربعین فرودگاه های کشور عنوان کرد: زائران توصیه های بهداشتی فرودگاه ها را در خصوص برخی بیماری ها رعایت ‌کنند. همچنین به دستورالعمل حمل دارو و برخی مواد ممنوعه نیز توجه لازم را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع یک بیماری شرایط اضطرار اعلام کرده است چه تدابیری در فرودگاه های کشور در این خصوص اندیشیده شده است، گفت: به فرودگاه های کشور که عملیات حج و اربعین  داشتند اعلام کردیم که با شبکه بهداشت و درمان هماهنگ باشند و دستورالعمل های لازم در این خصوص را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص  بیماری کرونا و آئدس دستورالعمل ها رعایت شد. در خصوص بیماری ام پاکس نیز به فرودگاه ها اعلام شده که با شبکه بهداشت و درمان هماهنگ باشند. همچنین از مسافران نیز درخواست شده که ماسک بزنند و ایستایی مسافران نیز به حداقل رسیده است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.