فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۴۰۷

فوت دختر ۱۲ ساله در دندانپزشکی تبریز ؛ ماجرا چه بود؟

فوت دختر ۱۲ ساله در دندانپزشکی تبریز ؛ ماجرا چه بود؟

دریا دلکش، دختر ۱۲ ساله اهل تبریز، پس از یک عمل دندانپزشکی تحت بیهوشی در یک کلینیک دندانپزشکی در تبریز جان خود را از دست داد.

به گزارش تجارت نیوز،

دریا دلکش، دختر ۱۲ ساله اهل تبریز، پس از یک عمل دندانپزشکی تحت بیهوشی در یک کلینیک دندانپزشکی در تبریز جان خود را از دست داد.

 پدر دریا، که خود داروساز است، در مصاحبه‌ای اظهار داشت که پزشک بیهوشی بلافاصله پس از پایان کار کلینیک را ترک کرده و دندانپزشک نیز پس از انجام کارهای لازم آن‌ها را تنها گذاشته است.

طبق گفته‌های پدر دریا، این کلینیک بیش از ۱۰ اسپانسر دارد و در صفحه اینستاگرامی خود تبلیغات زیادی جهت جراحی از جمله عمل بینی، زیبایی، خدمات دندان و... انجام داده که هیچ کدام از آن تبلیغات جهت دندانپزشکی تحت بیهوشی برای دخترش صورت نگرفته و روز حادثه اصلا استانداردهای بیهوشی رعایت نشده، به‌طوری که حتی لباس جراحی تن دختر او نبوده است.

متخصصان پزشکی و دندانپزشکی در واکنش به این حادثه، بر لزوم رعایت استانداردهای بیهوشی تأکید کرده و هشدار داده‌اند که بیهوشی باید تنها در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های مجهز و مجاز انجام شود. علاوه بر این، آنها به مشکلات جدی در تجهیزات و مانیتورینگ بیهوشی در برخی از مراکز درمانی اشاره کرده‌اند که می‌تواند منجر به مرگ و میر بیماران شود.

این حادثه توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده و درخواست‌هایی برای بررسی دقیق‌تر عملکرد کلینیک‌های دندانپزشکی و اصلاحات فوری در زمینه بیهوشی و مراقبت‌های پس از عمل به دنبال داشته است. انجمن‌های صنفی و علمی پزشکی تأکید دارند که چنین تخلفاتی غیرقانونی و غیراخلاقی است و باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد. پدر دریا ضمن شکایت از این کلینیک، همچنین مدعی است که قبلاً نیز موارد مشابهی در این کلینیک رخ داده و خواستار پیگیری قانونی و رسانه‌ای شدن این موضوع شده است.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.