فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۸۵۹

کشف بمب به جا مانده از جنگ گجستان در روستای امیرایوب فارس + فیلم

کشف بمب به جا مانده از جنگ گجستان در روستای امیرایوب فارس + فیلم

یک بمب به جا مانده از زمان جنگ سال ۱۳۴۲گجستان امروز (پنجشنبه )در روستای امیر ایوب رستم استان فارس حین کانال کشی گاز از عمق یک متری زمین پیدا شد .

به گزارش تجارت نیوز،

یک منبع آگاه در استان فارس شامگاه پنجشنبه ضمن تائید این خبر گفت : قرار است فردا (جمعه )یک تیم از مرکز استان برای بررسی و خنثی سازی این بمب به منطقه اعزام شود.

به گفته شاهدان عینی این بمب در عمق یک متری زمین حین کنده کاری کانال برای لوله کشی گاز در داخل روستای امیر ایوب پیدا شده که توسط بیل مکانیکی به کنار کانال مورد نظر منتقل شده است .

به گزارش ایرنا ، پهلوی دوم با مطرح کردن قانون اصلاحات ارضی اهدافی از جمله زدودن قدرت عشایر و مالکین را دنبال می کرد. اصلاحات ارضی نه فقط در بویراحمد و ممسنی، بلکه در مناطق دیگری از کشور نیز با مقاومت و مخالفت روبرو بود.

در واقع طرح هایی که از سوی غرب و آمریکا با نام مدرنیته به ایران تحمیل می شد، به دلیل ناهمسانی با ساختار اجتماعی و سیاسی در ایران، نارضایتی های گسترده ای را ایجاد می کرد که جنگ "گجستان" و نبرد عشایر بویراحمد ، ممسنی و رستم با رژیم پهلوی دوم در سال ۱۳۴۲ نمونه ای از این نارضایتی بود که رژیم برای سرکوب و نابودی معترضان به بمباران هوایی متوسل شد.

شهرستان نوبنیاد رستم به مرکزیت مصیری در ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.