فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۵۱۶

قیمت نفت در بازار جهانی امروز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / برنت ۶۹ دلار و ۷۱ سنت شد

قیمت نفت در بازار جهانی امروز 21 شهریور 1403 / برنت 69 دلار و 71 سنت شد

هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۲ سنت معادل ۰.۷۵ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۷۱ سنت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافته است. به نظر می‌رسد نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت آمریکا به دنبال طوفان گرمسیری فرانسین از نگرانی در مورد ضعف تقاضا پیشی گرفته است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 52 سنت معادل 0.75 درصد افزایش به 69 دلار و 71 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 56 سنت معادل 0.85 درصد افزایش 66 دلار و 31 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود 3 دلار در روز سه‌شنبه کاهش قیمت داشتند نفت برنت به پایین‌ترین سطح از دسامبر 2021 و نفت آمریکا به پایین‌ترین رقم از می 2023 رسید.‌این کاهش قیمت نتیجه کاهش پیش‌بینی تقاضا برای نفت در سال جاری و در 2025 توسط اوپک پلاس بود.

این نگرانی وجود دارد که طوفان گرمسیری فرانسین عرضه نفت آمریکا را مختل کند. همین حالا هم برخی از تاسیسات تولیدی این کشور تعطیل شده‌اند. اما طبق نظر تحلیلگران، رشد آهسته تقاضای جهانی همچنان دورنمای بازار نفت را تیره و تار نگه داشته است.

مرکز ملی طوفان آمریکا دیروز به شهروندان خود هشدار داد از سواحل فاصله بگیرند و شرکت‌های نفت و گاز هم تولید در خلیج مکزیک را متوقف کردند.

حدود 24 درصد از تولید نفت خام و 26 درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک آمریکا به خاطر این طوفان تعطیل شده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روز سه‌شنبه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت 2.03 میلیون بشکه در روز در 2024 رشد خواهد داشت. این پیش‌بینی پایین‌تر از 2.11 میلیون بشکه پیش‌بینی شده در ماه گذشته بود.

اوپک همچنین پیش‌بینی خود از رشد تقاضا در 2025 را هم تا 1.74 میلیون بشکه نسبت به 1.78 میلیون بشکه اعلام شده در ماه قبل پایین آورده است.

اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت به رکورد جدیدی در سال جاری میلادی می‌رسد و رشد تولید کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

در این بین، اطلاعات گمرکی چین نشان می‌دهد واردات روزانه نفت خام در این کشور در ماه گذشته میلادی تا بالاترین رقم طی یک سال گذشته افزایش داشته است که می‌توان آن را نتیجه کاهش قیمت نفت خام و بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی دانست.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.