کد مطلب: ۸۹۱۷۷۷

زمان بررسی برجام در شورای امنیت اعلام شد

زمان بررسی برجام در شورای امنیت اعلام شد

شورای امنیت سازمان ملل در اواخر آذرماه گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ و اجرای برجام را بررسی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکوادور که در ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد اعلام کرد که شورا در نشست روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه) گزارش دبیرکل سازمان ملل در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱ مورخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته‌ای ایران را تائید کرد، بررسی خواهد کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی security council report، شورا همچنین گزارش‌هایی را از ونسا فرایزر، سفیر و نماینده مالت در سازمان ملل و تسهیل کننده اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و همچنین کمیسیون مشترک که برای نظارت بر اجرای برجام تشکیل شد و شامل طرف‌های فعلی توافق است؛ چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران دریافت خواهد کرد.

علاوه‌براین، انتظار می‌رود که رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل در امور سیاسی و صلح، فرایزر و نماینده اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک به شورای امنیت اطلاعاتی ارائه دهند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ هر شش ماه یک‌بار گزارشی را در رابطه با روند اجرای آن در نشست عادی شورای امنیت ارائه می‌دهد که اعضا این گزارش را مورد بررسی قرار می‌دهند. گزارش قبلی دبیرکل درخصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در ماه ژوئیه (۱۵ تیرماه) ارائه شده بود.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.