خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۱۴۳

رئیسی در برهه‌ای چالش‌برانگیز ایران را هدایت کرد +ویدئو

رئیسی در برهه‌ای چالش‌برانگیز ایران را هدایت کرد +ویدئو

دبیرکل سازمان ملل در مراسم ادای احترام به شهید رئیسی در مجمع عمومی این سازمان، از اقدامات او در عرصه همکاری‌های بین‌المللی تقدیر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مراسم ادای احترام به سید ابراهیم رئیسی، شهید جمهور ایران و هیئت همراه او که در سازمان ملل برگزار شده، گفت: «ما چند روز پس از حادثه دلخراش برای جناب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی که جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور نیز جزء آن بود، گرد هم می‌آییم. آقای رئیسی ایران را در برهه‌ای چالش‌برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد. او ساعاتی قبل از درگذشت خود با همتای آذربایجانی برای افتتاح سد قیزقلعه‌سی که بزرگ‌ترین پروژه آبی مشترک بین دو کشور بود، دیدار کرد».

گوترش به اهمیت اقداماتی از این دست اشاره کرد و گفت: «در این شرایط سخت، همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیش از پیش مورد نیاز است. چنین همکاری‌هایی برای ایجاد اعتماد، جلوگیری از درگیری و حل و فصل اختلافات حیاتی است».

گوترش در ادامه با مردم ایران ابراز همبستگی کرد و گفت: «مایلم اطمینان دهم که سازمان ملل متحد با مردم ایران و در تلاش برای صلح، توسعه و آزادی‌های اساسی همبستگی می‌کند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران در سوگ درگذشت رئیس جمهور و همراهان او است، بار دیگر تسلیت خود را به دولت و ملت این کشور ابراز می‌کنم».

منبع : خبرگزاری دانشجو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.