خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۵۸۴

نماینده مجلس: «حاکمیت مرزهای داخلی افغانستان و پاکستان بیشتر دست اشرار و عوامل تروریستی افتاده است»

نماینده مجلس: «حاکمیت مرزهای داخلی افغانستان و پاکستان بیشتر دست اشرار و عوامل تروریستی افتاده است»

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور تروریست ها در مرزهای کشور، گفت: حاکمیت در مرزهای افغانستان و پاکستان در دست دولت های این دو کشور نیست بلکه اشرار و عوامل تروریستی بیشتر بر مرزها حاکمیت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یعقوب رضازاده در رابطه با وضعیت امنیت مرزهای کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان دارید؛ به عبارت دیگر ۵ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و حتی استان هرمزگان ما هم مرز با دو کشور افغانستان و پاکستان هستند و با توجه به شناختی که از این دو مرز دارم، متاسفانه، حاکمان افغانستان و پاکستان اشراف کامل به مرزهایشان ندارند.

وی ادامه داد: حاکمیت در مرزهای افغانستان و پاکستان در دست دولت های این دو کشور نیست و اگر باشد بسیار ضعیف است و حاکمیت بیشتر، در دست اشرار و عوامل تروریستی است و همچنین قاچاقچیان سلاح در حال تردد در مرزها هستند.

آقای رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: هم نیروی زمینی ارتش و هم مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و بسیج، تلاش زیادی برای حفظ امنیت مرزهای دارند و اشرافیت کامل بر مرزها صورت می گیرد اما چون توپوگرافی مرز به نوعی است که از نظر کنترل انسانی بسیار سخت می باشد، لذا نیاز به ابزار الکترونیکی، دوربین و تجهیزات مدرنی برای حفظ امنیت مرزها داریم.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وزارت کشور، باید برنامه ریزی ویژه ای برای انسداد مرزهای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. درست است که بعضا از حفاظت فیزیکی و دوربین استفاده می کنیم ولی باعث نمی‌شود که بتوانیم جلوی تردد عوامل غیر مجاز را بگیریم در نتیجه شاهد هستیم که سالانه چندین هزار نفر از اتباع افغانستانی، پاکستانی و بنگلادشی به صورت قاچاق انسان وارد مرزهای کشور و حتی استان های مرکزی کشور شده اند.

آقای رضازاده خاطرنشان کرد: نیاز است این مساله مورد توجه مسوولان قرار گرفته و برنامه ریزی جدی در خصوص آن صورت بگیرد چراکه ممکن است در میان همین افرادی که به صورت قاچاق انسان وارد کشور می‌شوند، تروریست ها هم حضور داشته باشند.

 

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.