فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۶۴۶

کارشناس مسائل خاورمیانه: ایران واکنش شتاب‌زده‌ای نخواهد داشت / ترور اسماعیل هنیه در تهران، با هماهنگی برخی از کشورهای منطقه بوده است

کارشناس مسائل خاورمیانه: ایران واکنش شتاب‌زده‌ای نخواهد داشت / ترور اسماعیل هنیه در تهران، با هماهنگی برخی از کشورهای منطقه بوده است

هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است ترور اسماعیل هنیه در تهران، با هماهنگی برخی از کشورهای منطقه بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

فقط چندساعت بعد از پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشیکان، اسماعیل هنیه رهبر حماس، در اتاق خواب خود ترور شد و به شهادت رسید. هنوز ابعاد این اتفاق که به دست رژیم صهیونیستی رقم خورده مشخص نشده است.حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه معتقداست چون اسرائیل در غزه نتوانسته معادله را تغییر دهد، دست به ترور شخصیت‌ها زده است.

مهمترین محورهای این گفتگو را در ادامه بخوانید:

*باتوجه به اینکه در مراسم تحلیف رهبران بیش از ۹۰ کشور جهان حضور داشتند از جمله اسماعیل هنیه  به عنوان رهبر دفتر سیاسی حماس، حضور این سران در مراسم نشان اقتدار جهانی ایران و همچنین جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان است، از همین رو رژیم صهیونیستی برای انتقام از ایران  و جبهه مقاومت دست به چنین کاری زد که نقض صریح حاکمیت ایران است که پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

* روبه نظر می‌رسد طی روز‌های آینده منطقه شاهد بحران‌های شدیدتری خواهد بود و ممکن  است محور مقاومت جبهه‌های جدیدی را علیه اسرائیل باز کند و این رژیم که در طول ده ماه جنگ با غزه دچار ناکامی های پیوسته‌ای مواجه شده و نتوانسته معادله میدانی را تغییر دهد، لذا برنامه و پروسه ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت را در دستور کار قرار داده که نشانه ضعف این رژیم است.

*هرچند که ترور شخصیتی مانند اسماعیل هنیه، نمی‌تواند دستاورد نظامی برای اسرائیل به همراه داشته باشد، اما تبعات و پیامدهای آن بسیار خطرناک خواهد بود و منطقه را به سمت بحران‌های فزاینده‌ای سوق خواهد داد.

* اسرائیل فکر می‌کند ایران مدیریت محور مقاومت را برعهده دارد، سعی دارد تا با ترور ایران را منزوی کند.

*رژیم صهیونیستی فکر می‌کند از توانمندی برخوردار است و به همین دلیل زمان ترور اهمیت دارد، چرا که ایران بعد از مراسم  تحلیف، در جایگاه بسیار باشکوهی از حیث سیاسی در جهان برخوردار شده است و این ترور با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن چنین موفقیتی در ایران است.

*از این اتفاقات در همه جای جهان دیده می‌شود، حتی در آمریکا اخیرا ترور ترامپ را شاهد بودیم ، که همه این‌ها نتیجه یک خلل امنیتی بوده  و این مسئله در تهران هم رخ داد و منجر به شهادت این شخصیت مهم شد. به هرحال مسئولین امنیتی به دنبال کشف وقایع و عوامل نفوذی باشند.

*اسرائیل ثابت کرده عوامل نفوذی بالایی دارد که در همین بیروت اقدام به ترورهای متعددی کرده و تجربه بالایی در ترور شخصیت‌ها دارد. معتقدم این ترور با هماهنگی برخی از کشورهای منطقه بوده است .

*اینترور باید درس عبرتی برای مسئولین باشد که دیواره‌های امنیتی را محکم تر کنند تا اسرائیل نتواند دست به عملیات جدیدی بزند. به نظرم ایران واکنش شتاب زده ای نحواهد داشت و محور مقاومت قطعا پاسخ دندان شکنی به اسرائیل خواهد داد.

منبع : رویداد۲۴

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.