فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۴۶۱

عراقچی برنامه سفر پزشکیان به آمریکا را تشریح کرد

عراقچی برنامه سفر پزشکیان به آمریکا را تشریح کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: فرصت دکتر پزشکیان در نیویورک بسیار مغتنم است که دنیا تصویر بهتری از سیاست های دولت چهاردهم داشته باشند و می تواند راهگشای سیاست های خارجه ما باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

عباس عراقچی به برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: حضور ما در سازمان ملل همیشه مداوم بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره از تریبون‌های بین‌المللی برای بیان مواضع خود و دفاع از منافع ملی استفاده کرده است. رئیس‌جمهور نیز از این فرصت برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده خواهد کرد. این سفر اولین حضور رئیس‌جمهور در نیویورک است و فرصت بسیار مناسبی است که دنیا با دیدگاه‌ها و سیاست‌های ایشان آشنا شود.

وی ادامه داد: در مجمع عمومی سازمان ملل، سران کشورها و وزرای خارجه در یک مکان جمع می‌شوند و دیدارهای متعددی برگزار می‌شود. تریبون سازمان ملل فرصتی است که سران کشورها دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. حضور آقای دکتر پزشکیان در این نشست می‌تواند فرصتی برای معرفی سیاست‌های دولت جدید ایران به دنیا باشد. علاوه بر سخنرانی ایشان در مجمع، ایشان در اجلاس سران برای آینده نیز شرکت خواهند کرد و در آنجا نیز سخنرانی خواهند داشت.

عراقچی افزود: دیدارهایی با ایرانیان مقیم نیویورک، مقامات ادیان الهی، مدیران رسانه‌ها و اندیشکده‌ها تنظیم شده است. همچنین، دیدارهای دوجانبه با کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام نیز برگزار خواهد شد و از این فرصت به بهترین نحو استفاده خواهد شد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.