کد مطلب: ۸۹۹۸۶۲

جایگاه حداقلی زنان در لیست انتخاباتی اصولگرایان؛ ۶ نفر از ۳۰ نفر

جایگاه حداقلی زنان در لیست انتخاباتی اصولگرایان؛ ۶ نفر از ۳۰ نفر

سهم زنان از لیست شورای وحدت اصولگرایان ۷ نفر و از لیست ائتلافی شورای ائتلاف و جبهه پایداری، فقط ۶ نفر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۳ روز تا برگزاری انتخابات مجلس باقی است و جریانات سیاسی آماده حضور همه‌جانبه در این رویداد مهم سیاسی شده‌اند و آرایش انتخاباتی مشخص شده است.

با وجود انتشار چند لیست اصلی در این انتخابات اما بازار انتشار لیست های انتخاباتی داغ است و هر روز چند لیست جدید منتشر می‌شوند. لیست هایی که از دل اردوگاه اصولگرایان بیرون می آید و در غیاب رقیب سنتی اصلاح طلب، فضا برای رقابت درون جناحی فراهم شده است.

اما هوس نماینده شدن به سر خیلی ها زده است، از سیاسیون قدیمی تا کمدین های فضای مجازی، از زنان سیاستمدار تا مردان سیاست ورز. بنابر گفته محمدتقی شاهچراغی، ئیس ستاد انتخابات کشور، در انتخابات مجلس دوازدهم حدود ۱۵ هزار نفر از کاندیداها تایید صلاحیت شدند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند. سهمی پایین برای زنان در یک انتخابات ملی. این درحالیست که در آستانه هر انتخابات خاصه در ادوار اخیر مانور تبلیغاتی بر حضور زنان در لیست های انتخاباتی صورت می گیرد و لیست ها تلاش دارند حضور زنان را به عنوان شاخصه بارز در لیست های خود معرفی کنند.

در لیست‌های اصلی منتشر شده در جریان اصولگرا، سهم زنان از لیست شورای وحدت اصولگرایان ۷ نفر و از لیست ائتلافی شورای ائتلاف و جبهه پایداری، فقط ۶ نفر است.

پیش از ارائه لیست‌ها، پرویز سروری، رئیس شورای ائتلاف تهران، درباره سهم بانوان در لیست شورای ائتلاف گفته بود: «در جلسات کمیته انتخابات به نتیجه رسیدیم که ۷ نفر از لیست برای کاندیداهای زن باشد. ممکن است در زمان بستن لیست ۶ یا ۸ نفر شوند.»

مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، هم گفته بود: «نه‌تنها در تهران بلکه در استان‌ها نیز خواسته‌ایم از بانوان کارآمد، متخصص و شایسته استفاده شود تا خانم‌ها در لیست‌های انتخاباتی حضور پررنگ و فعال داشته باشند. در لیست انتخاباتی شورای وحدت در تهران هم ۷ نفر از بانوان با عنایت به تخصص و شایستگی حضور خواهند داشت.»

در لیست ائتلافی شانا - پایداری‌ها تعداد روحانیون ۴ نفر است که شامل مرتضی آقاتهرانی، محمود نبویان، علیرضا سلیمی و محمدحسین بحرینی می‌شود. 2 روحانی از این جمع چهار نفره از حوزه های انتخابیه محلات و مشهد به پایتخت کوچ کرده اند و این دور در لیست قرار گرفته اند.

این درحالی است که سهم روحانیون در لیست شورای وحدت به ۵ نفر اختصاص پیدا کرده است، روحانیونی که بنا به گفته اعضای شورای وحدت معرفی شده از سوی جامعه روحانیت مبارز بوده اند.

در جداول زیر سهم زنان و روحانیون را در لیست اصولگرایان مشاهده می‌کنید.

5995902

5995903

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.