فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۳۱۵

اولین واکنش آمریکا به ترور اسماعیل هنیه/ بلینکن: آتش بس غزه امری ضروری است

اولین واکنش آمریکا به ترور اسماعیل هنیه/ بلینکن: آتش بس غزه امری ضروری است

وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت، آتش‌بس غزه پس از ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه،‌ رهبر سیاسی حماس در تهران امری ضروری است.

به گزارش تجارت نیوز،

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان حضور در نشستی در سنگاپور، از اظهار نظر مستقیم درباره ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس در تهران امتناع کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی افزود، دستیابی به آتش‌بس غزه پس از ترور رهبر سیاسی حماس یک ضرورت همیشگی است.

در پی ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، پیش‌بینی می‌شود مذاکرات آتش‌بس غزه تحت تاثیر قرار گیرد. این ترور ناجوانمردانه و بزدلانه نشان‌دهنده عدم تمایل رژیم صهیونیستی به توقف جنایات و عملیات‌های مرگبارش علیه ملت فلسطین است.

جنگ غزه بیش از ۹ ماه است که میان رژیم صهیونیستی و حماس و پس از عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» علیه اراضی اشغالی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار فلسطینی و آوارگی بیش از ۸۵ درصد از جمعیت شهر غزه در شرایطی شده است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم، دارو و خدمات درمانی وجود دارد و روند تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی به شدت کند شده است.

مذاکرات آتش‌بس میان طرفین جنگ که با تلاش بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده، تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است.

پیش از این همچنین محمود طه، نماینده حماس در لبنان با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور هنیه گفت: اسرائیل این ترور را انجام داد تا حماس را به تضعیف شروط خود در مذاکرات (آتش‌بس) وادار کند. ما این کار را نخواهیم کرد. ما همچنین وعده می‌دهیم که ارتش اسرائیل بهای گزافی برای این جنایت پرداخت خواهد کرد.

او همچنین گفت که این اقدام با چراغ سبز نشان دادن آمریکا انجام شده است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.