فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۹۴۲

آمریکا بسته نظامی ۱۲۵ میلیون دلاری برای کی یف ارسال کرد

آمریکا بسته نظامی 125 میلیون دلاری برای کی یف ارسال کرد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که ایالات متحده بسته جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد.

به گزارش تجارت نیوز،

 خبرگزاری "آسوشیتدپرس" شب گذشته، پنج‌شنبه، گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قصد دارد یک بسته جدید کمک نظامی به ارزش حدود ۱۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارسال کند.

به گفته مقامات آمریکایی، این بسته شامل موشک‌های مورد نیاز سیستم‌های پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های پرتاب موشک‌های متحرک HIMARS، موشک‌های ضدتانک Javelin و مجموعه‌ای از دیگر موشک‌های ضدتانک، سیستم‌ها و تجهیزات مبارزه با پهپادها و جنگ الکترونیک، مهمات توپخانه‌ای ۱۵۵ و ۱۰۵ میلی‌متری، وسایل نقلیه نظامی و دیگر تجهیزات خواهد بود.

بر اساس گزارش این آژانس، اعلام رسمی ارسال این کمک ممکن است روز جمعه انجام شود. همچنین انتظار می‌رود که تسلیحات وعده داده شده از "ذخایر پنتاگون" تأمین شده و در کوتاهترین زمان ممکن به اوکراین ارسال خواهد شد.

پیش‌تر، در اواسط آگوست، کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد بسته‌های جدید کمک نظامی برای اوکراین بفرستد. پنتاگون اطمینان داده که واشنگتن حتی پس از حمله نیروهای مسلح اوکراین به منطقه کورسک روسیه، همچنان به ارسال تسلیحات به کی‌یف ادامه خواهد داد.

همچنین روزنامه "پولیتیکو" به نقل از مقامات دولت آمریکا گزارش داد که دولت بایدن بحث‌هایی را در خصوص ارائه موشک‌های کروز دوربرد JASSM به اوکراین آغاز کرده، اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است.

در اواخر ماه جولای، ایالات متحده بسته تسلیحاتی قبلی خود به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای اوکراین اختصاص داد که شامل تجهیزات پدافند هوایی و تسلیحات ضد تانک بود. علاوه بر این، پنتاگون به طور اضافی یک بسته کمک قابل توجه امنیتی برای تقویت توانایی‌های دفاعی کی‌یف در بلندمدت ارائه کرد.

منبع : مشرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.