فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۲۴

صدیقی: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم

صدیقی: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: خداوند اهل توبه را محبوب خود معرفی کرده است. زیرا خداوند گنهکار را به دعوت خصوصی فرا می‌خواند و او را می بخشد. همه بنده خدا، اثر خدا و خلق خداوند هستیم. هرکدام از ما نسبت به یکدیگر باید عشق بورزیم. بنابراین آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

به گزارش تجارت نیوز،

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: خداوند متعال در قرآن کریم، امت اسلامی را مکلف کرده که در برابر دشمنان قوی باشند چرا که اگر مسلمانان ضعیف شوند، دشمنان که گرگ، خشن، خودخواه، مستکبر و طاغوتی هستند، به شما آسیب می‌زنند و برای اینکه زیر پا له نشوید باید تجهیزات کافی داشت تا آنها از شما بترسند. تجهیزات کافی مسلمانان سبب خواهد شد جلوی نفوذ دشمنان بیرونی گرفته شود. اما در برابر دشمنان داخلی باید زبان، چشم، نفس اماره و اراده را کنترل کرد و در برابر افزون طلبی، قدرت طلبی، هوا و هوس در حد توان تقوا داشت و یاد خدا، مرگ، یاد بهشت و جهنم را به خاطر داشت تا از آلوده شدن به رذائل اخلاقی محفوظ بمانیم.

وی افزود: غدیر بیمه کردن آخرین ذخیره زندگی بشر، مدل حکمرانی و سبک زندگی است. اما غدیر قبل از انقلاب زنده نشد ولی امام(ره) با انقلاب اسلامی قطره‌ای از غدیر را زنده کردند و باعث شد زندگی مردم ایران اسلامی، الهی و تابع ولایت فقیه شود. غدیر یک آغاز است و همه امیدها از ۱۲۴ هزار پیامبر و اوصیای آنها و خداپرستان عالم، چشم در ظهور حضرت مهدی(عج) دارند. چرا که مسئولیت و هدایت همه خلق و آدمیان و جهانیان به وجود مبارک امام عصر(عج) واگذار شده است. 

وی تصریح کرد: برقراری عدالت در سراسر عالم بشریت، رفع ظلم، گناه و نفاق هدف منجی است و این سیاست برای همه افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها، از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی محقق خواهد شد. همچنین در زمان ظهور، مردم ظلم ستیز می‌شوند و هیچ بزرگی به کوچکی ظلم نخواهد کرد. برقراری عدالت، تنها هدف حضرت ولی عصر(عج) نیست. ایشان در زمان ظهور، عشق را توسعه خواهند داد و معارف بلند توحیدی که تا آن روز هیچ سالکی به آن نرسیده، دلها را عرش خدا می‌کنند و نفوس و ارواح بشر را مملو از عشق خدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: وحدت قائم به حیات است. متلاشی شدن و تفرقه در جامعه علامت مرگ آن است، اما وحدت نشانه زنده بودن جامعه است. در اختلاف همگان ضرر خواهند کرد. نزاع کار عقل نیست، بلکه کار شیطان و وهم است. بنابراین اتحاد بسیار حائز اهمیت است. همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند. شرف بنده خدا از خانه خدا نزد خداوند بیشتر است. حق همدیگر را پایمال نکنیم، ایثار و محبت نسبت به یکدیگر داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خداوند اهل توبه را محبوب خود معرفی کرده است. زیرا خداوند گنهکار را به دعوت خصوصی فرا می‌خواند و او را می بخشد. همه بنده خدا، اثر خدا و خلق خداوند هستیم. هرکدام از ما نسبت به یکدیگر باید عشق بورزیم. بنابراین آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

وی افزود: حفظ کیان امت اسلامی در جهان اسلام در وسعت جغرافیایی، حفظ کرامت امت اسلامی و افزودن بر اقتدار آن، همت برای بالا بردن غنای اقتصادی کشورهای اسلامی و امر وحدت از اولویت‌های جهان اسلام است، به همین دلیل مهم‌ترین سلاح دشمن برای استعمار ایجاد تفرقه بوده است. امروز دشمن با اساس اسلام در حال جنگ است و کاری به شیعه و سنی ندارند و مساجد را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: دست همه برادران اهل سنت را می‌فشاریم و هر جا مظلومی سراغ داریم حامی آن هستیم، خواه آن مظلوم شیعه و خواه سنی باشد. دین ما دین ستم سوز و طاغوت گریز است و قرآن کریم مسئله طاغوت ستیز را رکن دین می‌داند. باید موانع وحدت را از میان برداشت و برای تحقق این مهم باید نخبگان و دلسوزان در کشور‌های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: عراق با ما مشترکاتی دارد و ما با آنها یک خانواده هستیم و همگی بر زیر قبه امام حسین (ع) هستیم.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.