فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۳۲۳۳

حامد خسروشاهی، تحلیلگر مسائل قفقاز در گفت‌‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

روسیه نشان داده که یک متحد خوب برای ایران در روزهای سخت نیست

روسیه در ماجرای ایران و اسرائیل یک سیاست سکوت را دنبال خواهد کرد

روسیه نشان داده که یک متحد خوب برای ایران در روزهای سخت نیست

یک تحلیل‌گر مسائل قفقاز گفت: طبیعتا در ماجرای ایران و اسرائیل فکر می‌کنم روسیه یک سیاست سکوت را دنبال خواهد کرد و با وجود اینکه ایران در این سال‌ها کمک‌های زیادی به روسیه در مسائلی که در آنها درگیر بوده انجام داده است اما نشان داده که یک متحد به این معنا که در روز سخت کنار ایران باشد، نیست.

به گزارش تجارت نیوز،

حامد خسروشاهی، تحلیل‌گر مسائل قفقاز در گفت‌‌وگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت کنونی روسیه و نوع مناسبات این کشور در جنگ با اوکراین و تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: روسیه با توجه به تحریم‌های اعمال شده از طرف اتحادیه اروپا و جنگ در اوکراین در وضعیت مناسبی نیست.

او ادامه داد: روسیه طبیعتا دوست دارد که افکار عمومی جهان از اوکراین منحرف شود و به سمت دیگری برود. از سمت دیگر با توجه به اینکه دنبال بازارهای جدید و ایجاد یک توازن جهانی جدید است، از یک سو به بریکس و شانگهای قدرت می‌دهد و از طرف دیگر در مناطق مختلف از جمله با اعراب منطقه اتحادهای جدیدی را به وجود می‌آورد که طبیعتا با ایران هم در جاهایی بازی می‌کند.

این تحلیل‌گر مسائل قفقاز ادامه داد: هرچند در ماجرای قفقاز دیدیم که خلاف تصور ما منافع ایران و روسیه در قفقاز جنوبی یکی نبود و می‌بینیم که همین الان ایران در حال مقاومت در برابر عملیاتی شدن کرایدور زنگزور است و روسیه به دلیل اینکه کنترل راه‌‌های جدید منطقه از شرق به غرب و شمال به جنوب را در اختیار خود داشته باشد، به هر چه سریع‌تر اجرایی شدن این کار اصرار می‌کند.

خسروشاهی تاکید کرد: طبیعتا در ماجرای ایران و اسرائیل فکر می‌کنم روسیه یک سیاست سکوت را دنبال خواهد کرد و با وجود اینکه ایران در این سال‌ها کمک‌های زیادی به روسیه در مسائلی که در آنها درگیر بوده انجام داده است اما نشان داده که یک متحد به این معنا که در روز سخت کنار ایران باشد، نیست.

او در پایان گفت: فکر می‌کنم انسجام داخلی و حفظ وحدت در داخل یک اصل مهم است. علاوه بر آن خواندن نقشه‌های دشمن، پیروی از تحلیل‌های درست، شنیدن اخبار واقعی، تحلیل‌های کارشناسان و عمل بر اساس آنها می‌تواند برای کشور ما در قبال حملات نظامی، سیاسی و اقتصادی بازدارندگی ایجاد کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار