کد مطلب: ۸۹۹۲۴۶

صادرات میلگرد ترکیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

صادرات میلگرد ترکیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

ترکیه، درمجموع 3.6 میلیون تن میلگرد پارسال، صادر کرد که 35 درصد نسبت به سال 2022 کاهش یافت. وضعیت بد اقتصادی کشور و بالا رفتن هزینه‌های تولید، محصولات ترکیه را در بازارهایی مثل اروپا غیر رقابتی کرد و تولیدکنندگان را مجبور به یافتن بازار جایگزین نمود.

به گزارش تجارت‌نیوز، صادرات میلگرد از ترکیه در سال ۲۰۲۳ درنتیجه فشار اقتصادی، تقاضای پایین برای فولاد ترکیه و تنش‌های جغرافیایی به شدت کاهش یافت. با تنگ شدن عرصه بر فولادسازان ترکیه، تولیدکنندگان بر روی بازارهای نزدیک ازجمله خاورمیانه و آفریقا تمرکز کردند. پیش‌بینی فعالان صنعت فولاد برای سال ۲۰۲۴ مثبت است و انتظار رشد در این سال را دارند.

بنابر آمار مؤسسه آماری ترکیه، این کشور درمجموع ۳٫۶ میلیون تن میلگرد در سال گذشته، صادر کرد که ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. وضعیت بد اقتصادی کشور و بالا رفتن هزینه‌های تولید، محصولات ترکیه را در بازارهایی مثل اروپا غیر رقابتی کرد و تولیدکنندگان را مجبور به یافتن بازار جایگزین نمود. با وجود کاهش ۱۸٫۸ درصدی، منطقه خاورمیانه و آفریقا همچنان بزرگترین بازار میلگرد ترکیه باقی ماند و نیمی از حجم کل صادرات ترکیه معادل ۱٫۸ میلیون تن راهی کشورهای این منطقه شد. بزرگ ترین واردکنندگان میلگرد ترکیه به ترتیب یمن و اسرائیل بودند. در عین حال، کشورهای آفریقای جنوب صحرا تنها بازاری بود که حجم خریداری شده خود را از ترکیه در سال گذشته تا ۱۱ درصد افزایش داد. اوکراین ازجمله تامین کنندگان این منطقه بود که پس از حمله روسیه و توقف صادراتش به کشورهای این منطقه، بازارش را به ترکیه واگذار کرد.

منبع : فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.