فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۵۹۹۰

رفتار دلار با اعلام خبر احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات چگونه بود؟

رفتار دلار با اعلام خبر احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات چگونه بود؟

اما مهمترین اتفاق در روز یکشنبه برای معامله‌گران خبر تائید صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری بود. از منظر گروهی از معامله‌گران کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه به خاطر روی خوش بازار به تائید پزشکیان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار ارز و سکه در روز یکشنبه دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول افزایشی بود و در نیمه دوم به سمت نزول رفت. برای نزول بازار ارز گمانه‌زنی‌های مختلفی در بازار وجود داشت. گزینه اول تزریق درهم توسط بازارساز بود.

گروهی از معامله‌گران مدعی‌اند اینکه قیمت درهم طی 12 روز گذشته نتوانسته از مرز مقاومت 16 هزار و 300 تومان عبور کند، به دلیل مداخله بازارساز در بازار است. البته یک کانال دلاری هم در روز یکشنبه مدعی بود که شرکت‌های بزرگ مثل پتروشیمی در حال تزریق درهم هستند.

گروهی هم در بازار هستند که معتقدند بازار در حال تکمیل آخرین اصلاحات خودش است؛ بعد از آن بازار تعیین تکلیف می‌کند و یا در مسیر صعود قرار می‌گیرد یا در مسیر نزول.

اما مهمترین اتفاق در روز یکشنبه برای معامله‌گران خبر تائید صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری بود. از منظر گروهی از معامله‌گران کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه به خاطر روی خوش بازار به تائید پزشکیان بود.

این دسته با اشاره به یک خبر منتسب به آقای پزشکیان که اعلام کرده است وزیر خارجه دولتش محمدجواد ظریف خواهد بود، معتقدند تائید صلاحیت این نامزد انتخاباتی سیگنال مثبتی برای بازار است. اگر این دیدگاه در بازار درست باشد، قیمت دلار در واکنش به تائید صلاحیت‌ها کاهش 200 تومانی یافت.

قیمت دلار هرات یکشنبه‌ را در 59 هزار و 400 تومان شروع کرد و در نیمه اول با افزایش به سمت مقاومت 59 هزار و 600 تومان رفت اما در شکستن آن ناکام بود. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات با کاهش به 59 هزار و 200 تومان رسید.

قیمت درهم با گپ مثبت 40 تومانی در 16 هزار و 260 تومان آغاز به کار کرد و تا 16 هزار و 300 تومان هم بالا رفت، اما نتوانست از این مرز مقاومت عبور کند. طی 12 روز گذشته قیمت درهم سه بار به این مرز مقاومت واکنش داشته و دوباره کاهشی شده است. قیمت درهم در نهایت در 16 هزار و 160 تومان بسته شد.

قیمت سکه هم از 40 میلیون و 600 هزار تومان عقب نشست و با کاهش 150 هزار تومانی در 40 میلیون و 450 هزار تومان به کار خودش پایان داد. شکاف سکه بازار و سکه رفاه در روز یکشنبه 550 هزار تومان شد. قیمت سکه رفاه در روز یکشنبه با کاهش، کانال 40 میلیونی را از دست داد.

نکته قیمتی سکه، حباب فزاینده سکه یک گرمی است. حباب سکه گرمی که در روز شنبه 72 درصد بود امروز رشد یک درصدی داشت.

در سمت رسمی بازار قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله بر مدار افزایش بود. قیمت دلار مبادله با افزایش بیش از 200 تومانی به 45 هزار و 500 تومان رسید. قیمت یورو مبادله که در روز گذشته با کاهش کانال 49 هزار تومان را از دست داده بود روز یکشنبه با افزایش به 49 هزار و 180 تومان رسید.

نکته قیمتی در سمت رسمی بازار، رشد بیش از 300 تومانی قیمت میانگین موزون دلار در سایت بانک مرکزی بود. قیمت میانگین موزون به 37 هزار و 700 تومان رسید که این نرخ بیشترین رقمی است که این قیمت دلار از زمان اعلام تجربه کرده است. سوال معامله‌گران این بود که مگر این نرخ از میانگین موزون دلار در چهار بازار دلار کالای اساسی، نرخ نیما، ارز اشخاص و ارز مسافرتی محاسبه نمی‌شود؟ پس چرا رشد قیمت موزون دلار بیشتر از هر کدوم از این بازارها بود؟

در حالی که گروهی از معامله‌گران معتقدند که قیمت دلار تا پایان انتخاب ریاست جمهوری نوسان آن‌چنانی نخواهد داشت و بازارساز اجازه ورود دلار به دامنه 60 هزارتومان را نمی‌دهد، اما گروهی می‌گویند که قیمت دلار بعد از این اصلاح نهایتا تا دو روز دیگه شروع به افزایش می‌کند و وارد دامنه 60 هزار تومان می‌شود.

نکته بازار ارز ادعای گروهی از معامله‌گران در خصوص یک اتاق معاملاتی بود که پول‌شان را تسویه نمی‌کند.

 

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.