فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۷۱۱

کدام بانک ها ارز اربعین می دهند؟

کدام بانک ها ارز اربعین می دهند؟

بنابر اعلام بانک مرکزی، ارز اربعین امسال در بیش از ۳ هزار شعبه و باجه هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی کشور عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

هر ساله با نزدیک شدن به اربعین حسینی دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمت به زائران آماده می‌شوند از جمله این دستگاه‌ها بانک مرکز است؛ بنابر اعلام قبلی بانک مرکزی قرار بود فروش ارز اربعین امسال از یکشنبه ۷ مرداد تا ۳ شهریورماه آغاز شود، اما باتوجه به تعطیلی سراسری کشور در روز گذشته بنابر پیگیری‌های خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد فروش حضوری ارز اربعین از امروز دوشنبه ۸ مردادماه آغاز می‌شود.

بناست امسال ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه شود.

ارز اربعین که سال گذشته هم به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS ارائه شد و امسال هم از نظر میزان همانند سال گذشته است و در همین رابطه محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در اربعین امسال نیز به هر زائر متقاضی به میزان ۲۰۰ هزار دینار ارز به نرخ ETS که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبادله می‌شود فروخته خواهد شد.

در ادامه هم چگینی کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: نرخ ارز اربعین همان نرخ مرکز مبادله طلا و ارز است امروز نرخ هر یک دینار عراق بین ۳۶ تا ۳۷ تومان است که زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند زائران اگر بخواهند سقف ارز را خریداری کنند باید حدودا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ریال آماده داشته باشند.

گفتنی است، بنابر اعلام بانک مرکزی خدمت فروش ارز اربعین علاوه بر شیوه حضوری در بستر برخط هم فعال خواهد بود به گونه‌ای که از هفت بانک عامل عرضه‌کننده ارز اربعین چهار بانک با ایجاد سازوکار مناسب زمینه را برای ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان دریافت ارز اربعین مهیا کرده‌اند، در همین راستا بانک‌های ملی و پست‌بانک در بستر پیام‌رسان «بله»، بانک سپه در بستر پیام‌رسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سپینو» (به‌آدرس SEPINO.BSI.IR) خدمات غیرحضوری را به متقاضیان دریافت ارز اربعین ارائه می‌کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.