فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۲۶۷

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

با ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینمای جهان آشنا شوید

«درون و بیرون ۲» با فروش بالایی که در گیشه داشته توانست از انیمیشن «مینیون‌ها» که در سال ۲۰۱۵ یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار فروش کرده بود، سبقت بگیرد و رده پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امسال تنها فیلمی که در سینمای جهان فروشی بیش از یک میلیارد دلار داشته، قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار «درون و بیرون» است که یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار فروخته. بعد از این انیمیشن، قسمت دوم لایو اکشن «تلماسه» قرار دارد که ۷۱۱ میلیون دلار فروخت.

همشهری نوشت: «درون و بیرون ۲» با این فروش بالا توانست از انیمیشن «مینیون‌ها» که در سال ۲۰۱۵ یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار فروش کرده بود، سبقت بگیرد و رده پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد. در اینفوگرافی زیر ۵ انیمیشن پرفروش تاریخ را مشاهده می کنید.

منجمد ۲ (۲۰۱۹) Frozen II

فروش: یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار

وقایع «منجمد ۲» که سه سال پس از فیلم نخست اتفاق می‌افتد، داستان خواهران آنا و السا در کنار یخ‌فروش، گوزن شمالی و یک آدم‌برفی را روایت می‌کند که به جنگل جادویی افسون‌شده می‌روند تا منشأ قدرت جادویی السا را کشف کنند.

فیلم برادران سوپر ماریو (۲۰۲۳) The Super Mario Bros. Movie

فروش: یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار

ماریو و لوئیجی که دو برادر لوله‌کش ایتالیایی ـ آمریکایی هستند، به دنیای دیگری منتقل میشوند و درگیر نبردی بین «سرزمین قارچ ها» به رهبری پرنسس پیچ و «کوپا تروپا» به رهبری باوزر میشوند. ماریو و لوئیجی با کمک به پرنسس پیچ می‌توانند به دنیای خودشان بازگردند.

منجمد (۲۰۱۳) Frozen

فروش: یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون دلار

السا و آنا دو خواهر پرنسس هستند و السا دارای قدرتی جادوییِ تولیدِ برف و یخ است. یک شب السا و آنا در حال بازی هستند که السا به‌طور اتفاقی با یکی از پرتوهای یخی خود به سر آنا ضربه می‌زند و باعث می‌شود که او بی‌هوش شود.

شگفت‌انگیزان ۲ (۲۰۱۸) Incredibles ۲

فروش: یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار

داستان این قسمت دقیقاً بعد از قسمت اول آغاز می‌شود. فعالیت ابرقهرمانان به خاطر خسارت‌هایی که آنها به شهر وارد کرده‌اند، به حالت تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده پار با چالش‌هایی مواجه شوند. اما آقای شگفت‌انگیز دست روی دست نمی‌گذارد و به سراغ فعالیت‌های قدیمی‌اش می‌رود.

درون و بیرون ۲ (۲۰۲۴) Inside Out ۲

فروش: یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون دلار

داستان انیمیشن یک سال پس از وقایع قسمت قبل اتفاق می‌افتاد و ماجراهای رایلی را دنبال می‌کند که هم‌زمان با ورود به ۱۳ سالگی و دوران بلوغ دچار تغییرات روحی و عاطفی می‌شود و این موضوع احساسات درون او را دچار چالش‌های عجیب می‌کند.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.