فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۷۳

«تجارت‌نیوز» فروش فیلم‌های سینمای جهان را بررسی می‌کند:

«بیتل جویس بیتل جویس» همچنان در صدر باکس‌ آفیس/ «بد حرف نزن» اکران شد

«بیتل جویس بیتل جویس» همچنان در صدر باکس‌ آفیس/ «بد حرف نزن» اکران شد

فیلم سینمایی «بیتل جویس بیتل جویس» با فروش ۵۱ میلیون دلاری پرفروش‌ترین اثر سینمایی در فهرست باکس آفیس آخر این هفته سینمای آمریکا شد.

به گزارش تجارت نیوز،

سینماهای آمریکای شمالی در این آخر هفته (13 تا 15 سپتامبر 2024 / 23 تا 25 شهریور 1403) هم چنان شاهد صدرنشینی اثر تازه تیم برتون بودند.

فیلم «بیتل جوس بیتل جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) محصول کمپانی برادران وارنر توانست در دومین هفته از اکران خود با فروش ۵۱.۶ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا و فروش کلی داخلی ۱۸۸ میلیون دلار، جایگاه خود را در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس حفظ کند.

«بیتل جوس بیتل جوس» دنباله‌ای از فیلم اول این مجموعه به‌حساب می‌آید و تیم برتون کارگردانی آن را بر عهده داشته است. این فیلم داستان سه نسل از قبیله دیتز را روایت می‌کند که پس از یک مرگ ناگهانی در خانواده به خانه خود در کنار رودخانه نقل مکان می‌کنند. هنگامی که شخصیت آسترید (جنا اورتگا) دختر نوجوان سرکش لیدیا (وینونا رایدر) دریچه‌ای به زندگی پس از مرگ پنهان شده در زیرزمین کشف می‌کند.

این اثر سینمایی بر اساس فیلمنامه‌ای از «آلفرد گوف» و «مایلز میلار» ساخته شده است. «مارک توبروف»، «دده گاردنر»، «جرمی کلینر»، «تامی هارپر» در کنار تیم برتون تهیه‌کنندگان این فیلم هستند و نام «برد پیت» نیز در میان تهیه کنندگان اجرایی این اثر سینمایی به چشم می‌خورد.

فیلم سینمایی «بد حرف نزن» (Speak No Evil) به نویسندگی و کارگردانی جان واتکینز که از 13 سپتامبر بر پرده سینماهای آمریکا اکران شد، توانست در اکران افتتاحیه خود با فروش ۱۱.۵ میلیون دلاری در جایگاه دوم از پرفروش‌های باکس آفیس آخر هفته قرار بگیرد.

این اثر سینمایی در گیشه‌های بین‌المللی توانسته مبلغ ۹٫۳ میلیون دلار را کسب کند. با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، این فیلم در اولین هفته اکرانش توانسته فروش جهانی ۲۰٫۸ میلیون دلاری داشته باشد.

محصول کمپانی یونیورسال پیکچرز، با نگاهی روانشناختی در ژانر وحشت ساخته شده است. این اثر سینمایی بازسازی فیلمی دانمارکی محصول سال ۲۰۲۲ به همین نام است. در این فیلم جیمز مک‌آووی، مکنزی دیویس و اسکات مک‌نیلی ایفای نقش می‌کنند. 

در خلاصه داستان «بد حرف نزن» آمده است: یک تعطیلات رویایی در یک خانه روستایی زیبا به یک کابوس روانی تبدیل می‌شود. این فیلم سینمایی هنوز در گیشه‌های جهانی اکران نشده است.

فروش خوب «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) هم همچنان ادامه دارد. این فیلم در هشتمین هفته از اکران خود، ۵.۲ میلیون دلار فروش کرد تا جایگاه سوم پرفروش‌های باکس‌آفیس را محصولی از کمپانی والت دیرنی از آن خود کند.

در خلاصه داستان «ددپول و ولورین» آمده است: گروه جوانی از استعمارگران فضایی در حالی که انتهای یک ایستگاه فضایی متروک را در حال جمع‌آوری می‌کنند، با وحشتناک‌ترین شکل زندگی در جهان روبه‌رو می‌شوند.

فیلم «آیا من نژادپرست هستم؟» (?Am I Racist) که از 13 سپتامبر بر پرده سینماها رفته است، توانست در اکران افتتاحیه خود فروشی ۴.۷ میلیون دلاری داشته باشد.

در این فیلم مستند-کمدی، بازیگرانی چون مت والش و رابین دی‌انگلو ایفای نقش کرده‌ و کارگردانی آن را جاستین فولک برعهده داشته است. در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده: از میان مردان سفیدپوست که «زن چیست؟» را برای شما آوردند، «آیا من نژادپرست هستم؟» می‌آید. خود را برای شوکه شدن از این که افراد مسابقه دهنده تا کجا پیش خواهند رفت و چه‌قدر دور خواهند بود، آماده کنید.

فیلم سینمایی «ریگان» (Reagan) در چهارمین هفته از اکران خود فروشی ۲۰۹ میلیون دلاری داشت. «ریگان»، درامی تاریخی و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی شان مک نامارا است و در آن بازیگرانی چون دنیس کواید، دیوید هنری، پنه‌لوپه آن میلر و… ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: یوتیوبرهایی که به دنبال شهرت هستند، خود را در یک کابوس ماوراء الطبیعه می بینند، زمانی که تیم تبلیغاتی که می خواهند از آنها بدزدند، یک شیطان دروید از گذشته را بیدار می کند.

فیلم سینمایی «بازی قاتل» (The Killer's Game) نیز در اولین هفته از اکران خود فروشی ۲.۶ میلیون دلاری داشت. این فیلم اکشن کمدی به کارگردانی جی‌. جی. پری بر اساس رمانی به همین نام نوشته جی بوناسینگا ساخته شده است. 

دیو باتیسا، صوفیا بوتله، تری کروس، اسکات ادکینز، مارکو زارور، و…. در این فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: ک قاتل کهنه‌کار جهان که به خودش ضربه زده‌است، پس از اینکه متوجه می‌شود که دوست دخترش از او باردار است، دلیل جدیدی برای زندگی پیدا می‌کند و …

فیلم «بیگانه؛ روموس» (Alien: Romulus) نیز در پنجمین هفته از اکران ۲.۶ میلیون دلار فروخت. در خلاصه داستان این محصول کمپانی والت دیزنی که فده آلوارز کارگردانی آن را برعهده داشته آمده است: گروه جوانی از استعمارگران فضایی درحالی که انتهای یک ایستگاه فضایی متروک را در حال جمع‌آوری می‌کنند، با وحشتناک‌ترین شکل زندگی در جهان روبه‌رو می‌شوند. 

فیلم سینمایی «با ما به پایان می‌رسد» (It Ends with Us) نیز توانست با فروش بیش از ۲ میلیون دلار دیگر فیلم پرفروش باکس‌آفیس آخر هفته بود. این اثر سینمایی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته کالین هوور است و در آن بازیگرانی چون بلیک لایولی، جاستین بالدونی، جنی سلیت، کوین مک‌کید و… ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان «با ما به پایان می‌رسد» به کارگردانی جاستین بالدونی آمده است: لیلی معتقد است عشق واقعی را با رایل پیدا کرده است، اما وقتی یک حادثه دردناک باعث آسیب گذشته می‌شود، او باید تصمیم بگیرد که آیا عشق به‌تنهایی می‌تواند ازدواج او را به پایان برساند یا خیر. با این حال، وقتی اولین عشق او به زندگی‌اش بازمی‌گردد، همه چیز پیچیده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.