کد مطلب: ۹۴۱۵۰۳

بودجه ۱۴۰۴ نخستین آزمون عملی دولت بر مبنای شعارهای ارائه شده است

بودجه ۱۴۰۴ نخستین آزمون عملی دولت بر مبنای شعارهای ارائه شده است

محسن زنگنه با بیان اینکه ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس نخستین آزمون عملی دولت بر مبنای شعارهای ارائه شده، محسوب می‌شود، گفت: ما منتظریم ببینیم؛ اینکه دولت خود را پایبند برنامه هفتم توسعه،عدالت و توزیع عادلانه می‌داند، این قبیل موارد را به چه نحو و رویکردی در لایحه بودجه متبلور خواهد کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

 محسن زنگنه  با اشاره به الزامات تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ و ارائه آن به مجلس اظهار کرد: در زمینه تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ از سوی دولت به مجلس، ۲ توقع وجود دارد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به مجلس نخستین آزمون عملی دولت بر مبنای شعارهای ارائه شده، محسوب می‌شود، تاکید کرد: ما منتظریم ببینیم؛ اینکه دولت خود را پایبند برنامه هفتم توسعه،عدالت و توزیع عادلانه می‌داند، این قبیل موارد را به چه نحو و رویکردی در لایحه بودجه متبلور خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولتمردان جهت ارائه لایحه بودجه تا اول آبانماه به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع بودجه سال ۱۴۰۴ باید تناسبی با احکام برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فصول  مربوط به اصلاح ساختار بودجه در برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: در این بخش‌ها یک سری الزامات بودجه‌ای برای دولت دیده شده است که انتظار داریم دولت در سال اول برنامه آنها را رعایت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام مناسب دولت قبل در زمینه تخصیص بودجه‌های عمرانی به پروژه‌هایی که باید به اتمام برسد، بیان کرد: از این رو این انتظار از دولت چهاردهم وجود دارد که بودجه های عمرانی را در زمینه پروژه‌هایی که ۸۵ الی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، متمرکز کند تا ان شاءالله این پروژه‌ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به سایر انتظارات در زمینه تدوین بودجه پیرو لایحه برنامه هفتم توسعه ادامه داد: در حال حاضر ما بیش از ۲۰۰۰ ردیف بودجه عمرانی در پیوست یک داریم؛ لذا انتظار داریم دولت به نحوی در این بخش عمل کند که آن پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری به مردم دارد، به مشارکت گذاشته شود چرا که ما در حال حاضر در سال جهش تولید با مشارکت مردم قرار داریم و این رویکرد می‌تواند، اهداف شعار سال را نیز تامین کند.

این نماینده مجلس شوای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال امروز ساخت بیمارستان، بزرگراه یا حتی مجتمع‌های ورزشی از جمله موارد درآمدزا بوده و دولت می‌تواند در این راستا از بخش خصوصی کمک گرفته و مشارکت مردم را طلب کند. امیدواریم دولت در زمینه پروژه‌های عمرانی بتواند دو الی سه اقدام عمده را انجام داده تا اتفاقات خوبی در این بخش رخ دهد.

زنگنه در زمینه رویکرد امور مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بیان کرد: منابع مالیاتی از جمله منابع دولت قلمداد می‌شود که امیدواریم مسیر خوبی که در سه سال گذشته در این بخش طی شده، امسال هم ادامه پیدا کند و ما در نهایت شاهد کمرنگ شدن،درآمدهای نفتی در هزینه‌های جاری دولت باشیم.

منبع : خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.