کد مطلب: ۹۰۸۲۲۷

«تجارت‌نیوز» از کاهش مهلت پرداخت آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن گزارش می‌دهد:

تامین هزینه ساخت مسکن دولتی با فشار بر متقاضیان/ اقساط ۴۰ میلیونی از کجا؟

تامین هزینه ساخت مسکن دولتی با فشار بر متقاضیان/ اقساط 40 میلیونی از کجا؟

وزارت راه و شهرسازی در حالی که قرار بود هر چهار ماه مبلغ 40 میلیون تومان بابت پروژه نهضت ملی مسکن از متقاضیان دریافت کند، حالا این فاصله را برای تهرانی‌ها به دو ماه کاهش داده است. این در حالی‌ است که قدرت اقتصادی مردم در یکی از تاریک‌ترین دوره‌های خود به‌ سر می‌برد و بانک‌ها نیز از پرداخت تسهیلات مسکن امتناع می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اداره راه و شهرسازی استان تهران چند روز پیش پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن ارسال کرده است. بر اساس این پیامک، افراد باید تا 31 اردیبهشت آورده خود را به 180 میلیون تومان افزایش دهند.

پیامک قبلی وزارت راه و شهرسازی اواخر سال گذشته برای متقاضیان ارسال شده است. این در حالی‌ است که گفته‌های ابتدایی این وزارتخانه نشان می‌دهد، آورده مربوط به پروژه نهضت ملی مسکن باید در بازه‌های چهارماهه و هر بار 40 میلیون تومان واریز شود.

پروژه نهضت ملی مسکن، پروژه‌ای با جامعه هدف قشر کم‌برخوردار بوده است. قشری که قدرت اقتصادی‌شان در بازه کنونی به پایین‌ترین حد خود نزول کرده و عملاً خرید مسکن برای آنها به هدفی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

مسکن دولتی؛ آخرین امید مردم برای خانه‌دار شدن

در شرایطی که توان اقتصادی مردم برای خرید خانه کافی نیست، آخرین امید خانوارها برای خانه‌دار شدن، پروژه‌های دولتی هستند؛ پروژه‌هایی که یکی پس از دیگری عملاً در ایران شکست خورده‌اند.

مسکن مهر هنوز بعد از نزدیک به دو دهه در حال ساخت است؛ مسکن ملی هم عملاً به دست فراموشی سپرده شده و از نهضت ملی مسکن نیز هر روز اخبار ناامیدکننده جدیدی به گوش می‌رسد.

پروژه نهضت ملی مسکن قدم بزرگی بود که دولت سیزدهم بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های اقتصادی کشور آن را بنا نهاد؛ پروژه‌ای که همان ابتدا مشخص شد پیشروی‌اش به آسانی مطرح کردن یک پیشنهاد نیست. به این دلیل آغاز ساخت واحدها عملاً دو سال به تعویق افتاد.

اکنون هم که دولت به گفته خود شروع به ساخت این واحدها کرده است، هر روز مانع جدیدی سر راه مردم سبز می‌شود.

حالا سوال اینجاست مردمی که در این سطح اقتصادی قرار دارند چگونه می‌توانند هر دو ماه مبلغی معادل 40 میلیون تومان بپردازند و تا انتهای اردیبهشت، آورده خود را به 180 میلیون تومان برسانند؟

این در حالی‌ است که بانک‌ها نیز مدت‌هاست از پرداخت تسهیلات مسکن سر باز می‌زنند و عملاً عده زیادی به دریافت این تسهیلات نیز امیدی ندارند!

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.