فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۸۱۵

قیمت آپارتمان در منطقه ۶ تهران مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت آپارتمان در منطقه 6 تهران مرداد 1403 + جدول

ترافیک «وقت‌‌‌کش» در مسیر مناطق مسکونی و اداری شهر تهران طی سال‌‌‌های اخیر باعث شده بازار مسکن یک منطقه مرکزی پایتخت مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش تجارت نیوز،

تحقیقات میدانی از بازار مسکن منطقه ۶ تهران نشان می‌‌‌دهد، روند تقاضای مسکن در این منطقه به شکل محسوس افزایشی بوده است.

هر چند منطقه ۶ با دو نقطه ضعف نسبت به مناطق کاملا مسکونی همچون منطقه ۴ و منطقه ۵ روبه‌رو است که شامل «آلودگی‌‌‌هوا» و «طرح ترافیک» می‌‌‌شود. اما سکونت در خارج از مناطق مرکزی نیز با دو چالش روبه‌رو است که وزنه آن احتمالا برای برخی شهروندان بیش ‌‌‌از چالش‌‌‌های جایی مثل منطقه ۶ است.

خانه‌‌‌های منطقه ۶ به سه دسته واحد مسکونی براساس سن بنا قابل تقسیم‌‌‌بندی است؛ زیر ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال. قیمت پیشنهادی واحدهای بالای ۱۵ سال، مترمربعی ۹۷ میلیون تومان است در حالی که همین قیمت برای واحدهای زیر ۱۰ سال، ۱۳۵ میلیون تومان و برای متراژ میانی ۱۰۸ میلیون تومان برآورد می‌‌‌شود. بنابراین پاسخ این سوال که چرا حتی برخی خانه‌‌‌اولی‌‌‌های جوان در منطقه ۶ میل به خرید خانه قدیمی دارند، در این ارقام آمده است. واحد مسکونی قدیمی در منطقه مرکزی تهران هم نسبت به آپارتمان‌‌‌های شرایط متوسط منطقه ۵، قیمت کمتری دارد و هم اینکه، معضل ترافیک روزانه را از جلوی پا برمی‌‌‌دارد.

قیمت پیشنهادی فروش مسکن در منطقه 6

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.