فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۷۸۳

مهدی طارمی چهارمین ایرانی در ایتالیا/ خوش آمدی بمب افکن ایرانی

مهدی طارمی چهارمین ایرانی در ایتالیا/ خوش آمدی بمب افکن ایرانی

سایت رقابت های لیگ فوتبال ایتالیا سری آ در گزارشی به بررسی حضور مهدی طارمی در تیم اینتر پرداخت و از این بازیکن تمجید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته رسماً با قراردادی به مدت دو سال به تیم اینتر میلان پیوست. در همین رابطه سایت رسمی سری آ ایتالیا در گزارشی به مهدی طارمی و انتقال این بازیکن به اینتر پرداخته است.

در متن این گزارش آمده است: مهاجم باتجربه (طارمی)، نیروی جدید خط حمله نراتزوری است. مهاجم سابق پورتو چهارمین بازیکن ایرانی تاریخ خواهد بود که در سری آ بازی می‌کند. مهدی طارمی تلاش می‌کند که مهم‌ترین نام در تاریخ کوتاه اما خاص بازیکنان ایرانی در ایتالیا باشد. اولین ایرانی که وارد این کشور شد علی سامره بود که در سال ۲۰۰۱ به پروجیا پیوست و پس از او رحمان رضایی بود که با پیراهن تیم گریفیونی آمبری اولین گل یک بازیکن ایرانی در تاریخ سری آ را به ثمر رساند.

این مدافع ۷ فصل در ایتالیا ماند و در سری آ از تیم‌های پروجیا، مسینا و لیورنو دفاع کرد. پانزده سال بعد، رم با آمدن سردار آزمون از بایرلورکوزن، این سنت را ادامه داد. آزمون در سری آ برای جالوروسی ۲۳ بازی کرد و ۳ گل به ثمر رساند. اکنون نوبت به طارمی رسیده، سومین گلزن تاریخ تیم ملی ایران با ۵۰ گل در ۸۵ بازی، که در میان آن‌ها یک دبل مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی قطر به چشم می‌خورد.

طارمی که در بوشهر در سال ۱۳۷۲ متولد شده، اولین گام بزرگ خود را در فوتبال ایران در ۲۲ سالگی با انتقال به پرسپولیس، تیم پایتخت تهران و پرافتخارترین باشگاه ایران، برداشت. در اینجا مهدی سه فصل پرثمر داشت، دو قهرمانی لیگ ملی، دو عنوان آقای گلی و یک جایزه MVP را به دست آورد. در ژانویه ۲۰۱۸، او ایران را ترک کرد و به قطر پیوست تا در پایان فصل بعد در الغرافه بازی کند.

در تابستان ۲۰۱۹ تیم ریو آوه، از لیگ برتر پرتغال، او را به خدمت گرفت و طارمی در اولین فصل خود انتظارات را برآورده کرد و بلافاصله عنوان آقای گلی را به دست آورد. تأثیر فوق‌العاده‌ای که در فوتبال اروپا داشت توجه تیم‌های بزرگ پرتغالی را به خود جلب کرد و در سال ۲۰۲۰ به پورتو منتقل شد، جایی که چهار فصل را با به ثمر رساندن ۹۱ گل در ۱۸۲ بازی در همه رقابت‌ها سپری کرد، که میانگین یک گل در هر دو بازی است و همچنین ۵۶ پاس گل داد.

طارمی یک قهرمانی لیگ پرتغال را به دست آورد و در دو نوبت عنوان آقای گلی لیگ را کسب کرد. او در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ با ۱۸ گل به طور مشترک با کارلوس وینیسیوس و پیزی، و در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ با ۲۲ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد. این مهاجم ایرانی در آخرین فصل خود در لیگ پرتغال، با یک کاهش جزئی در آمار خود، ۶ گل و ۴ پاس گل داشت.

طارمی در چهار دوره متوالی لیگ قهرمانان با پیراهن پورتو در مسابقات حضور یافت و در مجموع ۱۰ گل و ۶ پاس گل به ثبت رساند و در فصل ۲۳- ۲۰۲۲ با ۵ گل به اوج دوران خود رسید. در این سال‌ها، مسیر او در لیگ قهرمانان با چهار باشگاه ایتالیایی تلاقی داشت. در اولین تجربه خود در این مسابقات، مهدی تنها یک دقیقه پس از شروع بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی با یوونتوس، با بهره‌گیری از اشتباه بنتانکور گل زد. در بازی برگشت، او باز هم نقش‌آفرین بود و در نیمه اول توپ را با ضربه سر به تیرک دروازه زد و پنالتی‌ای که هم‌تیمی‌اش سرجیو اولیویرا تبدیل به گل کرد را به دست آورد، در حالی که در نیمه دوم با اخراج از زمین بازی به دلیل دریافت کارت زرد دوم، مسابقه را ترک کرد.

در مرحله بعدی همان دوره، در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل چلسی، طارمی یک ضربه نمایشی فوق‌العاده را با یک قیچی برگردان به ثبت رساند، حرکتی که به او عنوان "گل فصل یوفا ۲۰۲۰/۲۱" را داد.

سال بعد، طارمی در گروه B لیگ قهرمانان با میلان رو به رو شد و در پیروزی پورتو در ورزشگاه «دراگائو» با ایجاد یک برخورد با بن‌ناصر که منجر به پاس گل برای شوت موفق لوئیز دیاز شد، نقش داشت. اژدها (لبقبن تیم پورتو) به عنوان تیم سوم گروه، به پلی‌آف لیگ اروپا رفت و در آنجا برابر لاتزیو به میدان رفت که پورتو با کمک طارمی و در ورزشگاه المپیکو از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند و موجب حذف لاتزیو شد.

در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲/۲۳، پورتو برای سومین سال متوالی با یک تیم ایتالیایی روبرو شد، اما این بار نتیجه متفاوت بود. طارمی در هر دو بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اینتر سیمونه اینزاگی حضور داشت، اما نتوانست تأثیرگذار باشد و در پایان ۱۸۰ دقیقه، این نراتزوری بودند که با نتیجه یک بر صفر در مجموع دو بازی پیروز شد.

طارمی، که ۱۸ جولای ۳۲ ساله می‌شود، به میلان آمده تا خط حمله اینتر را که در فصل ۲۴-۲۰۲۳ سری آ با ۸۹ گل زده به عنوان بهترین خط حمله شناخته شده، بیشتر تقویت کند. او با خود تجربه‌های فراوان بین‌المللی، حس گلزنی، قدرت بدنی و شخصیت رهبری را به همراه آورده است.

خوش آمدی به ایتالیا، مهدی!

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.