فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۸۲۲

المپیک ۲۰۲۴ - پاریس

ساروی کاروان ایران را طلایی کرد + فیلم

ساروی کاروان ایران را طلایی کرد + فیلم

محمدهادی ساروی در بهترین جای ممکن انتقامش از آرتور الکسانیان را گرفت و قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک شد.

به گزارش تجارت نیوز،

بعد از فینالیست شدن سعید اسماعیلی و علیرضا مُهمدی در دو وزن 67 و 87 کیلوگرم المپیک، محمدهادی ساروی در فینال 97 کیلوگرم مقابل آرتور الکسانیان ارمنی قرار گرفت.

این درحالی بود که 3 مبارزه قبلی دو کشتی‌گیر به سود آرتور الکسانیان تمام شده بود، اما این بار ساروی با آمادگی ذهنی و جسمی بالا، مقابل قهرمان المپیک و جهان قرار گرفت و با نتیجه 4-یک حریف سرشناس و عنوان‌دار خود را شکست داد تا کشتی فرنگی ایران صاحب اولین مدال طلایش در پاریس شود.

این اولین طلای کاروان ورزش ایران در المپیک است.

در وقت اول اخطار کم‌کاری به محمدهادی ساروی داده شد که الکسانیان با وجود فشار زیادی که برای اجرای بارانداز به ساروی وارد کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و صرفا با یک امتیاز پیش افتاد.

در وقت دوم اخطار کم‌کاری به الکسانیان داده شد تا نتیجه یک -یک مساوی و به سود ساروی شود. او هم نتوانست در خاک فنی روی الکسانیان اجرا کند. در ادامه ساروی صاحب امتیاز شده و کشتی فینال را به سود خود تمام کرد.

ساروی که اهل آمل و شاگرد حسن حسین‌زاده است و در کنار خود این مربی و حسن رنگرز را داشت، پیش از این جوزف راو آمریکایی، دژوزوپبکوف قرقیزستانی و محمد گبر مصری  را شکست داده و به فینال رسیده بود.

شب گذشته امین میرزازاده تیم ملی فرنگی را صاحب نشان برنز سنگین‌وزن کرده بود و این دومین مدال کشتی فرنگی ایران در پاریس بود که به رنگ    ضرب شد.

ساروی در المپیک قبلی هم نماینده 97 کیلوگرم ایران بود و به مدال برنز بسنده کرد. او  سال 2021 مدال طلای جهان را به دست آورد و در سالهای 2022 و 2023 نیز دو نشان برنز به دست آورد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.