فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۶۴۶

رها اخوان کیست؟

رها اخوان کیست؟

رها اخوان زن شناگر ایرانی شنا در «کانال مانش» بین بریتانیا و فرانسه را آغاز کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

سه‌شنبه ۲۷ آگوست ۲۰۲۴، ششم شهریور ۱۴۰۳، ساعت چهار صبح به وقت لندن، «رها اخوان» زن شناگر ایرانی شنا در «کانال مانش» بین بریتانیا و فرانسه را آغاز کرد. رها اخوان استاد دانشگاه در استانبول و شناگر حرفه‌ای سال گذشته دور «منهتن نیویورک» را شنا کرده بود.

حالا او روز سه‌شنبه را باید در کانال مانش شنا کند تا بتواند به لقب «سه‌تاج» که ابداع شناگرهای آزاد جهان است، دست یابد. «سه‌تاج» مخصوص شناگرهایی است که توانسته‌اند دور «منهتن»، «کاتالینا» و «کانال مانش» را شنا کنند. تاکنون تنها دو مرد ایرانی توانسته‌اند این لقب را از آن خود کنند و سه‌شنبه، رها می‌تواند نخستین زن ایرانی باشد که این لقب را از آن خود می‌کند. رها اخوان پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ کاتالینا را شنا کرده بود و سال گذشته نیز منهتن را. امروز (سه‌شنبه) روز «سه‌تاج» برای او است.

به گفته رها اخوان، شنای آزاد در کانال مانش به فتح قله «اورست» آب‌های آزاد معروف است. شناگرها با چالش‌های بسیاری مواجه هستند؛ از آن جمله مسافت بلند، سرمای سخت آب، بادهای زیاد و شرایط آب‌وهوایی غیرقابل پیش‌بینی. رها اخوان و تیم همراه او برای آن‌که پنجره‌ای بیست ساعته برای شنای آزاد در کانال مانش باز شود، ده روز در بریتانیا منتظر بوده‌اند.

مسافت بین کانال مانش از بریتانیا تا فرانسه به شکل خط صاف ۳۲ کیلومتر است اما به دلیل همین چالش‌ها، تاکنون هیچ شناگر آب‌های آزادی نتوانسته است این مسیر را مستقیم طی کند. برای همین آن‌ها بایستی به شکل حرف انگلیس S مسیر خود را بپیمایند که فاصله‌ای بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر خواهد بود. رها و تیم همراه او، خودشان را برای بدترین شرایط آماده کرده‌اند که می‌تواند تا ۲۴ ساعت شنا را در بر بگیرد.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.