فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۴۴۴

زمان انتقام فوتبال ایران از قطر رسید

زمان انتقام فوتبال ایران از قطر رسید

تیم ملی فوتبال ایران چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی را مقابل قطر برگزار می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه به وقت تهران چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قطر برگزار می‌کند.

ایران که اکنون به دلیل گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رتبه دوم گروه A قرار دارد، درصدد است با پیروزی در این مسابقه اختلاف خود در جدول را با عنابی‌ها به ۵ امتیاز رسانده و با خیال راحت‌تری سراغ ادامه مسابقات برود.

آخرین دیدار تیم ملی با قطر تداعی کننده یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران است و اکنون شاگردان امیر قلعه‌نویی فرصت دارند ۲۵۱ روز پس از شکست عجیب ۳ بر ۲ در نیمه نهایی جام ملت‌ها، تا حدی آن باخت را جبران کنند.

هرچند تلخی آن شکست به قول مهدی طارمی به شکلی است که با پیروزی در بازی سه‌شنبه هم از بین نمی‌رود. با این وجود بردن تیم تین تین مارکز ثابت خواهد کرد حذف در نیمه نهایی جام ملت‌ها حق ایران نبود و حریف با خوش‌شانسی به فینال و در نهایت دومین قهرمانی متوالی‌اش در جام ملت‌هت رسید‌.

قطعا یکی از کلیدهای برتری در این بازی نیز مهار اکرم عفیف است که در دیدار اخیر به کابوس تیم ملی تبدیل شد و انتظار می‌رود کادرفنی تیم ملی تدابیر ویژه‌ای را برای این مهم به کار بگیرد.

قطر که اکنون در جایگاه ۴۴ دنیا و پنج رنکینگ آسیا قرار گرفته و با ایران به عنوان تیم دوم قاره در دنیا اختلافی ۲۵ پله‌ای دارد، این مرحله از مقدماتی جام جهانی را اصلا خوب شروع نکرد و پس از شکست ۳ بر یک خانگی مقابل امارات در بازی با کره شمالی هم با تساوی ۲_۲ متوقف شد اما برتری ۳ بر یک در دیدار با قرقیزستان سبب می‌شود این تیم با روحیه بهتری به مصاف ایران بیاید و دنبال از بین بردن فاصله ۳ امتیازی‌اش با تیم کشورمان باشد.

در سوی مقابل شاگردان قلعه‌نویی پس از ۲ پیروزی با نتایج مشابه یک بر صفر در بازی با قرقیزستان و امارات، در خانه ازبک‌ها در شرایطی که از دقیقه ۵۵ با اخراج صالح حردانی ۱۰ نفره به کار ادامه دادند به تساوی بدون گل قناعت کردند‌.

ایران در این مسابقه سامان قدوس و حردانی را بدلیل محرومیت در اختیار ندارد و ابوالفضل جلالی نیز بدلیل مصدومیت مجبور به ترک اردو شد.

این مسابقه بدلیل شرایط پروازی کشورمان با تصمیم فیفا و AFC در ورزشگاه راشد دوبی انجام می شود اما قطعا ایرانی‌های حاضر در این شهر تیم ملی را تنها نمی‌گذارند.

طبق اعلام AFC قرار است یوسوکه آراکی، داور ژاپنی به همراه یون میهارا و کوتو واتانه‌به، این بازی حساس را قضاوت کنند.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.