کد مطلب: ۸۹۲۶۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز طرح آزمایشی یوان دیجیتال توسط سنگاپور و چین برای تقویت گردشگری

آغاز طرح آزمایشی یوان دیجیتال توسط سنگاپور و چین برای تقویت گردشگری

موسسه نظارتی پولی سنگاپور و چین در پایلوت یوان دیجیتال، به منظور بهبود روابط گردشگری و اقتصادی همکاری خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، موسسه نظارتی پولی سنگاپور (MAS) با همکاری چین، طرحی را برای آزمایش یوان دیجیتال، اعلام کرده. این اقدام بیشتر برای تسهیل هزینه‌های گردشگری بین دو کشور است.

ایده استفاده از یوان دیجیتال برای این منظور، نخستین بار در سال 2020 زمانی که دو کشور یک یادداشت تفاهم امضا کردند، مطرح شد. با این حال، زمان دقیق آزمایش این ارز دیجیتال هنوز مشخص نشده است.

یوان دیجیتال توسط بانک خلق چین، MAS  و موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین توسعه و طراحی شده است. یوان دیجیتال، استفاده مسافران هر دو کشور سنگاپور و چین را جهت تسهیل هزینه‌های گردشگری ممکن می‌سازد. این ابتکار در یک اطلاعیه مطبوعاتی توسط نهادهای نظارتی توضیح داده شده است.

بحث‌های اخیر در مورد یوان دیجیتال در نوزدهمین شورای مشترک همکاری دوجانبه در تیانجین برگزار شد. این رویداد توسط لارنس وونگ، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی سنگاپور و دینگ شوئه‌شیانگ، معاون اجرایی وزیر دولت جمهوری خلق چین هماهنگ شد.

یوان دیجیتال نسخه دیجیتال یوان چین است. برخلاف رمزارزهای غیرمتمرکز، این ارز عمدتاً برای پرداخت‌های خرد داخلی طراحی شده است. بر اساس اظهارات بانک بین‌المللی، این ارز دیجیتال به منظور پاسخگویی به تقاضای عمومی برای پول نقد در عصر اقتصاد دیجیتال طراحی شده و هدف آن پشتیبانی از توسعه زیرساخت‌های پرداخت خرده‌فروشی و بهبود فرآیندهای پرداخت است. چین سال‌هاست که این ارز را در داخل کشور آزمایش می‌کند و در نهایت قصد دارد برنامه‌های پایلوت پرداخت مرزی را مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاه توسعه محور درباره رمز ارزها و سیستم بانکی

در همین حال، نگرش سنگاپور نسبت به رمز ارزهای خصوصی همچنان محتاطانه است. راوی منون، مدیرعامل بانک مرکزی سنگاپور، اخیراً گفته است که رمز ارزهای خصوصی که نتوانند استانداردهای اساسی خدمات مالی را برآورده کنند، احتمالاً از چشم‌انداز پولی ناپدید خواهند شد. او در صحبت‌های خود آینده‌ای را برای سیستم پولی متشکل از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی  (CBDC) و رمز ارزهای پایدار ترسیم کرد.

لئونگ سینگ چیونگ، معاون مدیرعامل  MAS، درباره همکاری مالی بین سنگاپور و چین ابراز خوشبینی کرد. او تأکید کرد که ابتکارات جدید در زمینه مالی دیجیتال و اتصال بازارهای سرمایه می‌توانند جریان‌های مالی جدیدی بین مراکز مالی ایجاد کرده و روابط تجاری و اقتصادی بین دو اقتصاد را عمیق‌تر کنند.

علاوه بر این، دو کشور قصد دارند ارتباط صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بین بورس سنگاپور (SGX) و بورس شانگهای (SSE) را راه‌اندازی کنند. همچنین، طرحی برای اجرای توافق معافیت ویزای متقابل 30 روزه در اوایل سال آینده به منظور تقویت بیشتر سفر و تجارت، تقویت ارتقای پیمان تجاری بین سنگاپور و چین در دست اجرا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.