کد مطلب: ۸۹۱۵۹۳

وزیر ارتباطات خبر داد:

صادرات پلتفرم های ایرانی به عراق

صادرات پلتفرم های ایرانی به عراق

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای همکاری‌های مشترک در حوزه فعالیت‌ پلتفرم‌های ایرانی در عراق در حال آماده سازی تفاهمنامه‌ای مشترک هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیرش به عراق گفت: در این سفر بر توسعه تعاملات با کشورهای همسایه به‌ویژه عراق که از برنامه‌های اصلی ما در وزارت ارتباطات است، تاکید شد.

وی افزود: در همین زمینه با همکاری وزارت ارتباطات عراق در اربعین سال جاری امکانات ویژه‌ای برای زائران امام حسین (ع) در نظر گرفته شد و شاهد کاهش قیمت خدمات بودیم.  

زارع‌پور عنوان کرد: در حوزه فعالیت‌های پستی نیز یادداشت تفاهمی برای تسهیل تبادلات پستی بین ایران و عراق آماده امضا است و برای همکاری‌های مشترک در حوزه فعالیت‌ پلتفرم‌های ایرانی در عراق نیز در حال آماده‌سازی تفاهمنامه‌ای مشترک هستیم.(تسنیم)

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رأس هیاتی در چارچوب توسعه روابط با همسایگان که مورد تاکید رئیس‌جمهوری است و به‌منظور پیگیری توافقات پیشین و بررسی زمینه‌ها توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عراق سفر کرده بود.

زارع پور در این سفر با اشاره به موضوعات متعدد مشترک بین دو کشور در زمینه‌های فناوری های ارتباطی و اینترنتی، تصریح کرد: در این سفر برای اجرای پروژه‌های مشترک و مشارکت ایران در پروژه‌های راهبردی عراق مذاکره و توافق می‌شود.

وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار گفت: نتیجه همکاری‌های وزارت ارتباطات ایران و عراق در ایام اربعین مشاهده شد و خدمات خوب و مفیدی به زائران امام حسین (ع) داده شد که لازم است همکاری‌های مستمر و دائمی در این زمینه ادامه یابد. همچنین در این سفر یک روزه زارع پور به بغداد، وزرای ارتباطات ایران و عراق یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را امضا کردند.

در این یادداشت تفاهم دو کشور در زمینه احداث زیرساخت‌های متعلق به بخش ارتباطات، تبادل تجارب در زمینه امنیت سایبری و هوش مصنوعی و همکاری بین المللی در حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق کردند. همچنین دو کشور متعهد شدند تا در حوزه آموزش و نوآوری، پژوهش‌های مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فنی، سمینارها و نشست‌های آکادمیک همکاری مشترکی داشته باشند. علاوه بر آن مقرر شد ضمن صدور تمبر مشترک، نمایشگاهی از تمبرهای ایران و عراق که در صد سال اخیر منتشر شده، برپا شود.

برگزاری دوره‌های پیشرفته در خودکار کردن شبکه‌ها و امنیت شبکه میان دو وزارت ارتباطات ایران و عراق و تبادل تجربیات از دیگر توافقات صورت گرفته به شمار می‌رود.  براساس اعلام وزارت ارتباطات این یادداشت تفاهم در جریان سفر یک روزه عیسی زارع‌پور به بغداد و دیدار با هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق میان دو کشور امضا شد.

از سوی دیگر در ادامه این سفر زارع‌پور در دیدار با اثیر داود الغریری وزیر تجارت عراق بیان کرد ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار کشور دوست و برادر خود عراق قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سکوها و پلتفرم‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی، تصریح کرد: ایران در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی، پرداخت آنلاین، فین‌تک‌ها، استارت آپ‌های مالی رشد داشته و آمادگی دارد همکاری‌های نزدیک و مشترکی در این زمینه بر اساس قوانین و ملاحظات دو کشور با عراق داشته باشد.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.