کد مطلب: ۸۹۲۸۳۸

مصرف یک بطری آب با هر بار چت با ChatGPT

مصرف یک بطری آب با هر بار چت با ChatGPT

هم‌زمان با افزایش نسبی بحران آب در برخی مناطق، گزارشی جدید می‌گوید هر بار با ChatGPT چت کنید یک بطری آب برای خنک‌کردن تراشه‌ها مصرف می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، هوش مصنوعی مولد یکی از جنجالی‌ترین بحث‌های این روزهای دنیای فناوری است. مایکروسافت، یکی از پیشروترین شرکت‌ها در این زمینه به‌شمار می‌رود که سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری آن برای همکاری با OpenAI بسیار قابل توجه است.

مایکروسافت با ادغام سرویس‌های محبوب خود با هوش مصنوعی، توانست طیف گسترده‌ای از مردم را جذب کند. این شرکت همچنان در حال اضافه‌کردن هوش مصنوعی به سرویس‌هایش است.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تراشه‌های هوش مصنوعی، تأمین آب مورد نیاز برای خنک کردن آن‌ها است. طبق آمار منتشر شده، OpenAI روزانه بیش از ۷۰۰٬۰۰۰ دلار برای سرپا‌نگه‌داشتن چت‌بات ChatGPT هزینه می‌کند و Copilot و ChatGPT یک بطری آب کامل را برای خنک کردن تراشه‌ در هر چت مصرف می‌کنند.

هر دو شرکت مایکروسافت و OpenAI سرمایه‌گذاری زیادی برای تأمین آب خنک‌کننده‌های تراشه‌های هوش مصنوعی خود انجام داده‌اند؛ چرا که این تراشه‌ها به‌دلیل تولید گرمای زیاد، بدون استفاده از خنک‌کننده ذوب می‌شوند

چند روز پیش، مایکروسافت از پردازنده‌ی ۱۲۸ هسته‌ای Maia 100 برای پردازش سریع‌تر هوش مصنوعی رونمایی کرد و به‌گفته‌ی بلومبرگ، این پردازنده‌ از یک صفحه‌ی سرد برای خنک ماندن تراشه و جلوگیری از گرم شدن بیش‌از‌حد آن بهره می‌برد.

مایکروسافت در صفحه‌ی خنک‌کننده‌ی پردازنده‌ی Maia 100 از مایع اختصاصی استفاده می‌کند تا دیگر ترسی برای گرم شدن بیش‌از‌حد پردازنده‌های قدرتمند نداشته باشد.

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.