کد مطلب: ۸۹۵۵۲۶

تجهیز تراکتورها به دیش استارلینک

تجهیز تراکتورها به دیش استارلینک

اسپیس‌ایکس برای ارائه‌ی اینترنت در مناطق دورافتاده قصد دارد تراکتورها را به دیش استارلینک مجهز کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  استارلینک اسپیس‌ایکس پس از پرتاب هزاران ماهواره، به پیشرفت ادامه می‌دهد. در اطلاعیه‌ای جدید گفته شده است که استارلینک به‌زودی به تجهیزات کشاورزی می‌آید.

استارلینک تجهیزات کشاورزی مانند تراکتورها را که توسط شرکت جان دیر (John Deere) ساخته‌ شده است، در مناطق روستایی ایالات‌ متحده به اینترنت وصل خواهد کرد. در حال حاضر کشاورزان به‌دلیل مناطق بزرگ و تراکم کم جمعیت، دسترسی راحتی به اینترنت پایدار ندارند.

اسپیس‌ایکس جزئیات زیادی در مورد نحوه‌ی شراکت استارلینک با جان دیر به اشتراک نگذاشته است؛ اما اشاره کرد که از اواخر سال ۲۰۲۴، جان دیر لوازم خود را به استارلینک مجهز خواهد کرد.

همراه با این پست، استارلینک تصویری از دستگاه برداشت غلات S790 جان دیر را به اشتراک گذاشت که در آن دیش صاف و بدون پایه‌ی استارلینک قابل‌ مشاهده است. جان دیر بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی ماشین‌آلات کشاورزی در جهان محسوب می‌شود. 

استارلینک بزرگ‌ترین شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای LEO (مدار پایینی زمین) در جهان است و گسترده‌ بودن دامنه‌ی آن به اسپیس‌ایکس اجازه می‌دهد تا در صنایع پرسود مانند حمل‌و‌نقل دریایی و سفرهای هوایی وارد شود.

ارائه‌ی اتصال اینترنت به کاربران در مناطق دورافتاده، هدف همیشگی استارلینک بوده است. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، چندین بار تأکید کرده که هدف خدمات اینترنتی شرکتش، سلب سهم بازار از شرکت‌های اینترنتی سنتی نیست، بلکه افزایش پوشش جهانی اینترنت با ارائه‌ی خدمات به مناطق محروم است.

اسپیس‌ایکس اخیراً با اپراتور T-Mobile همکاری کرده است تا از شبکه‌ی دومی برای ارائه‌ی پوشش ماهواره‌ای تلفن‌همراه به کاربرانی که نمی‌توانند به پوشش مبتنی بر برج دسترسی داشته باشند، استفاده کند.

دیگر شراکت‌های استارلینک شامل معاملات با شرکت‌های هواپیمایی است. طبق آمار رسمی، تاکنون بیش از ۷۰ هواپیما به اینترنت متصل شده‌اند و بیش از ۴۰۰ هواپیما در انتظار نصب تجهیزات هستند. 

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.