کد مطلب: ۹۰۱۷۲۷

دستیار رئیس جمهور: موافق فیلترینگ نیستم

دستیار رئیس جمهور: موافق فیلترینگ نیستم

دستیار رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در موضوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تمام جهان قوانینی وجود دارد گفت: اصل بر آزادی است و محدودیت استثناست اما باید بر قوانین داخلی کشور نیز احترام گذاشت. قطعا موافق فیلترینگ نیستم.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشست خبری سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

پاد در این نشست بیان کرد: حوزه فضای مجازی و فیلترینگ، حقوق زنان، اخراج اساتید دانشگاه و  مباحثی که با حقوق عامه در ارتباط است از جمله موضوعاتی است که در یک سال گذشته دنبال شده است.

وی افزود: اصل حکم رئیس‌جمهور در تعیین دستیار خود در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی را شاید بتوان اینگونه تعبیر کرد انقلاب اسلامی از خود علائم حیاتی نشان می‌دهد که فردی از جنس مردم برای مردم در جایگاهی قرار گیرد که در خدمت مردم باشد و به نص صریح مندرج در حکم مجدانه پیگیر حقوق مردم از دستگاه‌های اجرایی باشم.

پاد در پاسخ به سوالی پیرامون هک شدن و دسترسی بسیاری از فیلترشکن‌ها به اطلاعات کاربران بیان کرد: ‌اولین بار که شاهد این مسئله بودم، در سطح گسترده ای این اتفاق افتاد و من خطاب به رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و دبیر عالی شورای مجازی نامه ای زدم تا نسبت به این موصوع چاره اندیشی کنیم و رئیس جمهور هم دستور پیگیری دادند.

وی افزود: من در جایگاهی هستم که باید پیگیری کنم و امیدوارم این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی اعطا می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور همچنین از پیشنهاد اعطای جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی به ریاست جمهوری و موافقت ایشان با اعطای این جایزه خبر داد و اظهار کرد : به زودی جزئیات و شرایط اعطای این جایزه ملی به اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری استیفای حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی

پاد با بیا اینکه متاسفانه گاهی در حوزه استیفای حقوق ملت ایران دچار لکنت شده‌ایم، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، چهار نشست گوناگون با سمن‌های دارای مقام مشورتی، وکلا، اساتید حقوق بین‌الملل و روسای کانون وکلا و کمیسیون‌های تخصصی، دیپلمات‌هایی که تجربه حضور در مجامع بین‌المللی داشتند و همچنین ادیان توحیدی و اقلیت‌های مذهبی برگزار کردم که نتایج آن به رئیس جمهور ارایه شده است.

وی در ادامه درباره لایحه استقلال وکلا، گفت: استقلال براساس منطق عقلانی باید وجود داشته باشد. این لایحه در قوه قضائیه است و درجریان جزئیات آن نیستم اما در تعاملاتی که با همکاران خود دارم مطالبات آنان را پیگیری می‌کنم.

دستیار رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در موضوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تمام جهان قوانینی وجود دارد تاکید کرد: اصل بر آزادی است و محدودیت استثناست اما باید بر قوانین داخلی کشور نیز احترام گذاشت. قطعا موافق فیلترینگ نیستم و در این خصوص با رئیس‌جمهور و وزرا صحبت‌های شفاهی و مکاتباتی انجام شده است. در موضوع فیلترینگ سایت دکتر بهشتی به رئیس جمهور نامه زده ام و ایشان نیز دستور پیگیری و رفع آنرا صادر کرده‌اند و موضوع در حال پیگیری است.

پاد گفت: در بحث مشهور اخراج اساتید لازم دانستم ورود کنم، با برخی از اساتید دیدار کردم و از بعضی خواهش کردم تشریف بیاورند. توییتی هم زدم که اگر اساتیدی مدعی اخراج هستند اطلاع بدهند و مستنداتی بدهند، تعداد زیادی از اساتید به من پیغام دادند اما مستنداتی ارائه نشد. لذا نامه‌ای به وزیر علوم و بهداشت زدم و پیگیری هایی در این زمینه انجام شد. 

در موضوع حجاب قائل به اقدام فرهنگی هستیم

دستیار رئیس جمهور با اشاره به اینکه در موضوع عفاف و حجاب قائل به حل موضوع از طریق مباحث فرهنگی و تربیتی هستیم، گفت: بسته زیست عفیفانه و تربیتی متناسب با عرف و شرع طراحی شده است وبه دنبال این هستیم که اقدامات فرهنگی و تربیتی با همراهی آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی سپس به پیگیری‌های دستیار حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی در حوزه قتل‌های ناموسی اشاره کرد و افزود: اگرچه تعداد این قتل‌ها بسیار اندک است اما احساسات مردم را به شدت جریحه‌دار می‌کند؛ در این موضوع ورود کردیم و بسته سیاستی، حمایتی و تقنینی پیشنهاد کرده‌ایم.

منبع : برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.