فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۶۲۴

به گزارش «تجارت‌نیوز»:

نخست‌وزیر سابق ایتالیا: اروپا در تجاری‌سازی ایده‌ها از آمریکا عقب مانده است

نخست‌وزیر سابق ایتالیا: اروپا در تجاری‌سازی ایده‌ها از آمریکا عقب مانده است

بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) در حال بررسی اقدامات جدیدی است تا به ازبین‌بردن شکاف مالی استارتاپ های اروپایی کمک و از مهاجرت ان‌ها به آن سوی اقیانوس اطلس (ایالات متحده آمریکا) جلوگیری کند.

به گزارش تجارت نیوز،

بانک سرمایه‌گذاری اروپا یک طرح جدید تامین مالی به منظور حفظ استارتاپ ها در اتحادیه اروپا تدوین می‌کند. تمرکز بر حمایت از رشد در مراحل پایانی و یونیکورن‌های آینده خواهد بود.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) در حال بررسی اقدامات جدیدی است تا به ازبین‌بردن شکاف مالی استارتاپ‌های اروپایی کمک و از مهاجرت آن‌ها به آن سوی اقیانوس اطلس (ایالات متحده آمریکا) جلوگیری کند.

در جلسه‌ای با وزرای دارایی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، EIB طرح پیشنهادی خود را ارائه داد که هدفش تقویت بازارهای سرمایه، سرمایه‌گذاری‌ها و رقابت‌پذیری اروپا بود.

این طرح شامل سه اقدام مجزا است که با گسترش ابتکار قهرمانان فناوری اروپا (ETCI) آغاز می‌شود. همچنین، تا فوریه 2024، این صندوق یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده بود. ETCI که در سال 2023 شروع به کار کرد، یک صندوق سرمایه‌گذاری است که سرمایه مرحله پایانی را در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار می‌دهد.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا همچنین قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های سهام و بدهی‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های درحال رشد را افزایش دهد و به سمت پلتفرم خروجی جدیدی برای تسهیل خریدها و عرضه‌های عمومی به سود استارتاپ های فناوری حرکت کند.

نادیا کالوینو، رئیس EIB، در بیانیه‌ای گفت: «طرح اقدام موردبحث با وزرا به نوآوران اروپایی کمک خواهد کرد تا کسب‌وکار خود را گسترش دهند و به هدایت پس‌اندازها به سرمایه‌گذاری‌های مولد کمک کنند.»

کالوینو باور دارد که این اقدامات، منجر به تقویت نوآوری و اشتغال‌زایی خواهد شد و درنهایت «اطمینان حاصل خواهد کرد که شرکت‌های اروپایی که در اروپا متولد شده‌اند، در اروپا باقی بمانند».

شکاف میان نوآوری و تجاری‌سازی اروپا

طرح پیشنهادی EIB یک ماه پس از آن ارائه شد که ماریو دراگی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، درباره ناتوانی اتحادیه اروپا در تجاری‌سازی نوآوری‌ها هشدار داده بود.

در گزارشی که به خواست اورسلا فون، رویس اتحادیه اروپا، در لاین تهیه شد، دراگی هشدار داد که این بلوک به‌طور قابل‌توجهی از رقبایی چون ایالات متحده عقب مانده است.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا گفت: «مشکل این نیست که اروپا فاقد ایده یا جاه‌طلبی است؛ بلکه نوآوری در مرحله بعدی مسدود شده است. ما در تبدیل نوآوری به تجاری‌سازی ناکام هستیم.»

براساس این گزارش، تنها چهار شرکت اروپایی در میان 50 غول فناوری برتر جهان قرار دارند. علاوه بر این، هیچ شرکت فناوری مستقر در اتحادیه اروپا در نیم قرن گذشته، به ارزش بازار بیش از 100 میلیارد یورو دست نیافته است. این آمارها در اختلاف شدید با ایالات متحده است که شش شرکت با ارزش بیش از یک تریلیون یورو دارد.

در این گزارش برای نشان‌دادن هرچه بیشتر چالش‌های اتحادیه اروپا گفته شده است که بین سال‌های 2018 تا 2021، تقریبا یک‌سوم یونیکورن‌های اروپایی نه‌تنها به خارج از کشور خود مهاجرت کرده‌اند؛ بلکه اکثر این مهاجرت‌ها هم به ایالات متحده بوده است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.