کد مطلب: ۹۲۴۵۸۷

صدور هشدار زرد برای کرمان/ شهر های کرمان رکورد گرما را زدند

صدور هشدار زرد برای کرمان/ شهر های کرمان رکورد گرما را زدند

اداره کل هواشناسی استان کرمان هشدار زرد را برای شهر های کرمان صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در ۲۴ ساعات گذشته شهرهای فهرج و ریگان به همراه شوش و دهلران با ثبت دمای ۴۹ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بودند.

امین دریافر امروز دوم مردادماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: از امروز تا ابتدای هفته آینده افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک پدیده‌های غالب جوی در اغلب مناطق استان هستند.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی افزود: طی روزهای پایانی هفته جاری و اوایل هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد در کویر مرکزی و شرق کشور، بر میزان انتقال ریزگرد به استان کرمان افزود خواهد شد بنابراین افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و نیمه جنوبی استان مورد انتظار است.

دریافر بیان کرد: همچنین از امروز تا جمعه، ضمن افزایش ابر، وقوع رگبار باران در برخی مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب غربی به ویژه ارتفاعات این مناطق محتمل است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز طی روزهای آینده  تداوم هوای گرم برای اکثر مناطق استان را خواهیم داشت، افزود: در ۲۴ ساعات گذشته شهرهای فهرج و ریگان به همراه شوش و دهلران با ثبت دمای ۴۹ درجه پس از شبانکاره با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد، گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور بودند.

وی اظهار کرد: صبح امروز شهداد برای دومین روز متوالی با ثبت حداقل دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته است.

دریافر گفت: سردترین نقطه استان کرمان صبح امروز لاله زار با دمای ۱۲ درجه بود و دمای هوای شهر کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۴۱ درجه خواهد رسید.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.