خبر مهم:

کد مطلب: ۹۲۴۶۰۳

پیش بینی افزایش دما برای آذربایجان غربی

پیش بینی افزایش دما برای آذربایجان غربی

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از گرم شدن سه تا پنج درجه ای در دو روز پیش رو خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان بین سه تا پنج درجه سانتی گراد در روزهای پیش رو تا پنج شنبه افزایش می یابد.

مهدی صابری گفت: براساس الگوهای پیش یابی و با توجه به تقویت الگوهای تابستانی در منطقه وعبور متناوب موج از نواحی شمالی استان افزایش دما همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی پیش بینی می شود.

وی زمان آغاز سامانه را از بعد از ظهر روز سه‌شنبه بیان کرد و ادامه داد: رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ بخصوص برای نیمه شمالی استان پیش بینی می شود.

وی پایان فعالیت این الگوهای تابستانی را روز پنجشنبه دانست و اضافه کرد: احتمال گرمازدگی ، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در اثر افزایش دما ، افزایش مصرف حامل‌های انرژی ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و شهری، سیل زدگی‌و طغیان رودخانه ها از جمله مواردی است که لازم است شهروندان آن را مورد توجه قرار دهند.

ویرییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از شهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

صابری گفت: خودداری از تردد در کوهپایه ها وچرای دامها به علت وقوع رگبار و سیلاب و رعد و برق و صاعقه ضروری است.

وی با اشاره به بارش های پراکنده در تکاب در ۲۴ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت چالدران با دمای مثبت ۱۳ درجه خنک ترین شهر و پلدشت با دمای ۳۶درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.