خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۱۴۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری ۲ برابری در شرکت آرامکو/ سرمایه آرامکو ونچرز به ۷ میلیارد دلار می‌رسد

سرمایه‌گذاری 2 برابری در شرکت آرامکو/ سرمایه آرامکو ونچرز به 7 میلیارد دلار می‌رسد

شرکت انرژی و مواد شیمیایی آرامکو، در جهت شتاب‌دهی به اکوسیستم استارت‌آپی، می‌خواهد به آرامکو ونچرز که بازوی ونچر جهانی آن است، کمک مالی کند. ونچرها برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا (استارت‌آپ) و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش هستند سرمایه لازم را تأمین می‌کنند که البته دارای ریسک سرمایه‌گذاری زیادی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، آرامکو، شرکت برجسته جهانی انرژی و مواد شیمیایی عربستان سعودی، تصمیم گرفته است سرمایه‌گذاری خود را در آرامکو ونچرز (Aramco Ventures) را به میزان چهار میلیارد دلار افزایش دهد. این حرکت، سرمایه اختصاص داده شده به آرامکو را بیش از 2 برابر خواهد کرد و مجموع سرمایه‌گذاری آن را از سه میلیارد دلار به هفت میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، با این افزایش، سرمایه آرامکو ونچرز به 7.5 میلیارد دلار خواهد رسید که شامل 500 میلیون دلار صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر Wa'ed Ventures می‌شود. واعد ونچرز (Wa’ed Ventures) بر حمایت از اکوسیستم استارتاپی در پادشاهی عربستان سعودی تمرکز دارد.

برنامه سرمایه‌گذاری آرامکو ونچرز

این تصمیم نشان‌دهنده اهمیت روزافزون برنامه سرمایه‌گذاری خطرپذیر آرامکو در توسعه فناوری‌های ساختارشکن (disruptive technologies)، ایجاد فرصت‌های متنوع‌سازی و تقویت همکاری با استارت‌آپ‌های نوآور است. فناوری ساختارشکن، سیستم‌های جدید را جایگزین عادات قبلی می‌کند چراکه دارای ویژگی‌هایی است که به‌طور قابل تشخیصی برتر هستند. با انجام این کار، آرامکو قصد دارد استراتژی بلندمدت خود را شامل انرژی‌های جدید، مواد شیمیایی، مواد انتقالی، کسب‌وکارهای صنعتی متنوع و فناوری‌های دیجیتال، پیش ببرد.

مهار نوآوری برای چالش جهانی

احمد الخویطر، معاون اجرایی فناوری و نوآوری آرامکو، بر اهمیت نوآوری در مقابله با چالش‌های جهانی، به‌ویژه انتقال انرژی تأکید کرد. هدف این شرکت حمایت از پیشگامان جاه‌طلب و تحقق ایده‌های آن‌ها، از طریق آرامکو ونچرز است. آرامکو با تزریق چهار میلیارد دلار بودجه اضافی طی چهار سال آینده، قصد دارد حمایت مالی لازم را برای پیشبرد راه‌حل‌های تغییردهنده بازی به سمت قله‌های جدید فراهم کند. این امر به کسب‌وکارها در مراحل مختلف توسعه در سراسر جهان شتاب اساسی می‌دهد و در عین حال به اهداف بلندمدت آرامکو نیز کمک می‌کند.

سرمایه‌گذاری در فناوری‌های استراتژیک

قبل از تخصیص سرمایه اخیر، آرامکو ونچرز سه صندوق را مدیریت می‌کرد. این‌ها شامل صندوق دیجیتال/صنعتی است که 500 میلیون دلار داشت و در فناوری‌های دارای اهمیت استراتژیک برای آرامکو سرمایه‌گذاری کرد. صندوق Prosperity7، با یک میلیارد دلار سرمایه، بر سرمایه‌گذاری‌های فناوری‌های ساختارشکن و فراتر از بخش انرژی متمرکز شده است. در نهایت، صندوق پایداری که 1.5 میلیارد دلار داشت، در استارت‌آپ‌هایی با پتانسیل حمایت از هدف آرامکو برای دستیابی به انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر خالص (در محدوده 1 و محدوده 2 در سراسر دارایی‌های تحت مالکیت) و بهره‌برداری از آن‌ها تا سال 2050، سرمایه‌گذاری کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.