فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۰۵۸۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بررسی ۱۰ نمودار مهم اقتصادی/ صندوق بین‌المللی پول گزارش می‌دهد

بررسی 10 نمودار مهم اقتصادی/ صندوق بین‌المللی پول گزارش می‌دهد

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به 10 نمودار مهم اقتصادی از جمله تورم، رشد اقتصادی، جهانی شدن و تغییرات آب و هوایی به نقل از صندوق بین‌المللی پول در سال 2023.

به گزارش تجارت‎‌نیوز، به نقل از صندوق بین‌المللی پول (IMF)، این نمودارها مبرم‌ترین مسائل برای اقتصاد جهانی از تورم و رشد اقتصادی گرفته تا مسکن، قیمت مواد غذایی، جهانی‌شدن (globalization) و تغییرات آب و هوایی و بزرگ‌ترین چالش‌هایی را که پیش روی سیاست‌گذاران بوده و ممکن است در سال پیش رو با آنها ادامه دهند را دربر می‌گیرد.

تورم

چشم‌انداز تورم اروپا به نحوه جذب سود شرکت‌ها از دستمزد بستگی دارد. قیمت‌های بالاتر تاکنون بیشتر منعکس‌کننده افزایش سود و هزینه‌های واردات است، اما هزینه نیروی کار در حال افزایش است.

1-top-10-cotw

یارانه سوخت‌های فسیلی

یارانه سوخت‌های فسیلی به رکورد هفت تریلیون دلار رسید. کاهش یارانه‌ها آلودگی هوا را کاهش می‌دهد، درآمد ایجاد می‌کند و سهم عمده‌ای در کاهش تغییرات اقلیمی ناسازگار دارد.

2-top-10-cotw

رشد اقتصادی

چشم‌انداز اقتصاد جهانی نشان می‌دهد اقتصادها با عدم اطمینان بالایی روبه‌رو هستند. نمودار، رشد ضعیف ترکیب‌شده با چشم‌انداز نامشخص و ریسک‌های بالایی را نشان می‌دهد که البته نزولی هستند.

3-top-10-cotw

سهم پیش‌بینی‌شده هر کشور از رشد جهانی

آسیا با بازگشت چین، به رشد اقتصادی جهانی کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌شود چین و هند با هم حدود نیمی از رشد جهانی را در سال جاری ایجاد کنند.

4-top-10-cotw

قیمت مسکن

با افزایش هزینه‌های استقراض، قیمت مسکن به کاهش خود ادامه می‌دهد. بازارهای دارایی زمانی که بانک‌های مرکزی «رویه افزایش نرخ بهره» را برای مهار تورم کاهش می‌دهند یا متوقف می‌کنند، از ثبات بیشتری برخوردار می‌شوند.

5-top-10-cotw

جهانی‌شدن (Globalization)

پس از بحران مالی جهانی، جهانی‌شدن کند می‌شود. گشودگی تجارت پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت، اما پس از بحران مالی جهانی این فراغ بال کاهش یافته است.

6-top-10-cotw

قیمت جهانی غذا

بحران جهانی غذا ممکن است ادامه پیدا کند و قیمت‌ها پس از «سالِ جنگ» همچنان بالا رفته است. سازمان‌های بین‌المللی برای اقدام سریع در مورد امنیت غذایی و تغذیه درخواستی مشترک را تکرار می‌کنند.

7-top-10-cotw

نرخ عدم قطعیت اقتصادی جهانی

عدم قطعیت اقتصادی جهانی همچنان بالاست و بر رشد تاثیر می‌گذارد. از برگزیت و تنش‌های تجاری آمریکا و چین گرفته تا همه‌گیری و جنگ، شوک‌های متوالی با هم ترکیب شده‌اند تا عدم اطمینان را بالا ببرند.

8-top-10-cotw

جریان‌های تجاری

تغییرات آب‌وهوایی تجارت جهانی را مختل می‌کند. خشکسالی پاناما نشان می‌دهد چگونه اختلالات تجاری ناشی از تغییرات اقلیمی می‌تواند در سراسر جهان بازتاب پیدا کند.

9-top-10-cotw

ریسک بازار املاک و مستقلات

چگونه کاهش قیمت مسکن می‌تواند بازارهای مالی را با افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار دهد. کشورهایی با قیمت مسکن بالا و بدهی خانوارهای بالا که با نرخ‌های شناور صادر می‌شوند، به‌ویژه در برابر سیاست‌های پولی سخت آسیب‌پذیر هستند.

10-top-10-cotw

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.